Metafora a pedagógiai kutatásban
Kutatásunk arra az elméletre támaszkodik, mely szerint a nevelés világa abban a nyelvben is él, amelyen keresztül a róla való gondolkodás mások számára érthetővé válik, illetve hogy megfogalmazásaink egyben koncepcionális közlések. A kognitív tudományok térhódításának egyik következménye, hogy újraé...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2003
|
Sorozat: | Iskolakultúra
13 No. 4 |
Online Access: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/39832 |
LEADER | 01245nab a2200181 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | misc39832 | ||
005 | 20191106140826.0 | ||
008 | 180709s2003 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 1215-5233 | ||
040 | |a SZTE Miscellanea Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Vámos Ágnes | |
245 | 1 | 0 | |a Metafora a pedagógiai kutatásban |h [elektronikus dokumentum] / |c Vámos Ágnes |
260 | |c 2003 | ||
300 | |a 109-112 | ||
490 | 0 | |a Iskolakultúra |v 13 No. 4 | |
520 | 3 | |a Kutatásunk arra az elméletre támaszkodik, mely szerint a nevelés világa abban a nyelvben is él, amelyen keresztül a róla való gondolkodás mások számára érthetővé válik, illetve hogy megfogalmazásaink egyben koncepcionális közlések. A kognitív tudományok térhódításának egyik következménye, hogy újraértelmezik a megismerés és a nyelv kapcsolatát, s ez fontos lett a pedagógia számára. Ebből az önmagában is hatalmas területből most a metaforát mint a pedagógiai kutatás módszerét mutatjuk be azon a kutatáson keresztül, amelyet az ELTE Neveléstudományi Intézete folytat családok nevelési nézeteinek feltárására. | |
856 | 4 | 0 | |u http://misc.bibl.u-szeged.hu/39832/1/EPA00011_iskolakultura_2003_04_109-112.pdf |z Dokumentum-elérés |