The Formation of Modern Persian Literature A Comparative Investigation into the Writings of Taqī Rafʿat /

This dissertation aims to study the emergence of modern literature in Iran alongside modernism in the international context by focusing on a particular case study, Taqī Rafʿat’s oeuvre. A historical material and theoretical background is provided to support such reading. Nevertheless, this comparati...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Poorakbar Arash
További közreműködők: Fogarasi György (Témavezető)
Dokumentumtípus: Disszertáció
Megjelent: 2023-05-19
Kulcsszavak:Taqi Raf’at, Titanic, modern Persian literature, modernity, anxious writing, constitutional revolution
Tárgyszavak:
doi:10.14232/phd.11569

mtmt:34119693
Online Access:http://doktori.ek.szte.hu/11569
LEADER 03161nta a2200289 i 4500
001 dokt11569
005 20230830153106.0
008 230104s2023 hu om 0|| eng d
024 7 |a 10.14232/phd.11569  |2 doi 
024 7 |a 34119693  |2 mtmt 
040 |a SZTE Doktori Repozitórium  |b hun 
041 |a eng 
100 1 |a Poorakbar Arash 
245 1 4 |a The Formation of Modern Persian Literature  |h [elektronikus dokumentum] :  |b A Comparative Investigation into the Writings of Taqī Rafʿat /  |c  Poorakbar Arash 
246 1 0 |a A modern perzsa irodalom kialakulása: Taqī Rafʿat írásainak komparatív vizsgálata  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |c 2023-05-19 
502 |a Disszertacio 
520 3 |a This dissertation aims to study the emergence of modern literature in Iran alongside modernism in the international context by focusing on a particular case study, Taqī Rafʿat’s oeuvre. A historical material and theoretical background is provided to support such reading. Nevertheless, this comparative reading is done via particular images. The first image is an image of the Titanic and disastrous modernity. One can see the links of the disastrous modernity all over the globe. Modernity reshaped labour and economy, symbolised in the image of the peasant. The peasant’s image depicts this change in different literatures, particularly the Iranian one. The concept of oblivion in relation to history is presented in the image of a flying flare. Finally, the concept of anxiety is scrutinized to re-read Rafʿat’s oeuvre from that point of view. 
520 3 |a Ez az értekezés a modern perzsa irodalom megjelenését a modernizmus nemzetközi kontextusában próbálja vizsgálni egy konkrét eseten, Taqī Rafʿat munkásságán keresztül. Az értelmezést történelmi anyag és elméleti háttér támasztja alá. Ez a komparatív olvasás ugyanakkor konkrét képeken keresztül valósul meg. Az első kép a Titanic és a katasztrofális modernitás képe. E katasztrofális modernitás kapcsolatait láthatjuk szerteszét a világban. A modernitás átalakította a munkát és a gazdaságot, amit a paraszt képe szimbolizál. A paraszt képe rajzolja ki ezt a változást a különféle irodalmakban, különösen az irániban. A felejtés a történelmi vonatkozású fogalma jelenik meg a felpattanó szikra képében. Rafʿat munkássága végül a szorongás fogalma felől kerül górcső alá. 
650 4 |a irodalom- és kultúra tudományok 
650 4 |a Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok 
650 4 |a Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok 
695 |a Taqi Raf’at, Titanic, modern Persian literature, modernity, anxious writing, constitutional revolution 
700 1 |a Fogarasi György  |e ths 
856 4 0 |u https://doktori.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/11569/1/Arash%20Poorakbar%20-%20Dissertation%20%28Final%20Defense%29.pdf  |z Dokumentum-elérés  
856 4 0 |u https://doktori.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/11569/3/resume.pdf  |z Dokumentum-elérés  
856 4 0 |u https://doktori.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/11569/2/HUN%20summary%20-%20Copy.pdf  |z Dokumentum-elérés