Measuring Complex Problem Solving in Jordanian Higher Education Feasibility, Construct Validity and Logfile-Based Behavioural Pattern Analyses /
This study investigated the feasibility and the applicability of using the third generation computer-based assessment of complex problem solving (CPS) based on the MicroDYN approach at the Jordanian higher education level. The tests were administered online via the eDia assessment platform for all d...
Elmentve itt :
Szerző: | Alrababah Saleh Ahmad |
---|---|
További közreműködők: | Molnár Gyöngyvér (Témavezető) |
Dokumentumtípus: | Disszertáció |
Megjelent: |
2022-11-29
|
Kulcsszavak: | Complex problem solving, Higher education, Logfile analyses, The MicroDYN approach, Information and communications technology, Computer-based assessment, Test-taking behavior, Exploration strategies; komplex problémamegoldás, felsőoktatás, logfájl elemzés, MicroDYN megközelítés, információs és kommunikációs technológiák, számítógép alapú tesztelés, tesztmegoldási viselkedés, felfedező stratégiák |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/phd.11463 |
mtmt: | 34127742 |
Online Access: | http://doktori.ek.szte.hu/11463 |
Hasonló tételek
-
Measuring complex problem-solving in Jordanian higher education the effects of demographic, cognitive and affective factors on students' achievement : [absztrakt] /
Szerző: Alrababah Saleh Ahmad Hussein, et al.
Megjelent: (2022) -
A Pilot Study for Measuring Complex Problem-Solving in Jordan Feasibility, Construct Validity, and Behavior Pattern Analyses /
Szerző: Alrababah Saleh Ahmad, et al.
Megjelent: (2024) -
How we explore, interpret, and solve complex problems A cross-national study of problem-solving processes /
Szerző: Molnár Gyöngyvér, et al.
Megjelent: (2022) -
Complex Problem Solving in Educational Contexts – Something beyond g Concept, Assessment, Measurement Invariance, and Construct Validity /
Szerző: Greiff Samuel, et al.
Megjelent: (2013) -
Measuring complex problem solving across different class levels assessment, invariance and construct validity /
Szerző: Greiff Samuel, et al.
Megjelent: (2012)