Felnőtté válás és a kapunyitási pánik az észlelt társas támogatás, az észlelt stressz és a hallgatói kiégés összefüggésvizsgálata /

Dolgozatom témája az az egyre elterjedtebb, sajátos életkori krízisállapot, amit kapunyitási pánik néven ismerünk. Jelen vizsgálat központi kérdése, hogy milyen kapcsolat írható le a kapunyitási pánik és a további vizsgált jelenségek – az észlelt társas támogatás, az észlelt stressz és a hallgatói k...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vargová Enikő
További közreműködők: Jagodics Balázs (Témavezető)
Dokumentumtípus: Szakdolgozat
Megjelent: 2018
Kulcsszavak:kapunyitási pánik
észlelt társas támogatás
észlelt stressz
hallgatói kiégés
Tárgyszavak:
Online Access:http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74587
LEADER 02823nta a2200229 i 4500
001 dipl74587
005 20190523123452.0
008 190521s2018 hu om 0|| hun d
040 |a SZTE Diploma Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Vargová Enikő 
245 1 0 |a Felnőtté válás és a kapunyitási pánik  |h [elektronikus dokumentum] :  |b az észlelt társas támogatás, az észlelt stressz és a hallgatói kiégés összefüggésvizsgálata /  |c Enikő Vargová 
246 1 0 |a Becoming adult and the quarter-life crisis: the relationship between perceived social support, perceived stress and academic burnout  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |c 2018 
520 3 |a Dolgozatom témája az az egyre elterjedtebb, sajátos életkori krízisállapot, amit kapunyitási pánik néven ismerünk. Jelen vizsgálat központi kérdése, hogy milyen kapcsolat írható le a kapunyitási pánik és a további vizsgált jelenségek – az észlelt társas támogatás, az észlelt stressz és a hallgatói kiégés – között. Kutatásom témáját képezi még az észlelt társas támogatás és az észlelt stressz, az észlelt társas támogatás és a hallgatói kiégés, valamint az észlelt stressz és a hallgatói kiégés összefüggésvizsgálata. Egyes jelenségeket demográfiai változók tekintetéében is vizsgáltam. A minta 102 felsőoktatásban tanuló fiatal felnőttet tartalmazott, akik átlagéletkora 25 év volt. Kutatásomhoz négy standard kérdőívet használtam, melyek az említett jelenségeket egymástól függetlenül vizsgálják. Az összefüggéselemzéshez mindig a Spearman-féle Rangkorrelációt alkalmaztam. A kapunyitási pánik pozitívan korrelált mind az észlelt stressz mind a hallgatói kiégés jelenségeivel. Ellenben negatív kapcsolat mutatkozott a kapunyitási pánik és az észlelt társas támogatás között. Negatív együttjárást találtam még az észlelt társas támogatás és az észlelt stressz, illetve az észlelt társas támogatás és a hallgatói kiégés között is. Az észlelt stressz és a hallgató kiégés között pozitív korreláció állt fenn. Az Egyszempontos varianciaanalízis alapján az életkori csoportok között nincs szignifikáns különbség a kapunyitási pánik tekintetében. A Mann-Whitney tesztek eredményei szerint, sem az életkor sem a végzettség alapján képzett csoportok között nincs szignifikáns különbség az észlelt társas támogatás tekintetében. 
650 4 |a Bölcsészettudományok 
695 |a kapunyitási pánik 
695 |a észlelt társas támogatás 
695 |a észlelt stressz 
695 |a hallgatói kiégés 
700 1 |a Jagodics Balázs  |e ths 
856 4 0 |u http://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74587/1/2018_Vargov%C3%A1_Enik%C5%91_XFHXHJ_SZ.pdf  |z Dokumentum-elérés