Felnőtté válás és a kapunyitási pánik az észlelt társas támogatás, az észlelt stressz és a hallgatói kiégés összefüggésvizsgálata /
Dolgozatom témája az az egyre elterjedtebb, sajátos életkori krízisállapot, amit kapunyitási pánik néven ismerünk. Jelen vizsgálat központi kérdése, hogy milyen kapcsolat írható le a kapunyitási pánik és a további vizsgált jelenségek – az észlelt társas támogatás, az észlelt stressz és a hallgatói k...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Szakdolgozat |
Megjelent: |
2018
|
Kulcsszavak: | kapunyitási pánik észlelt társas támogatás észlelt stressz hallgatói kiégés |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74587 |
LEADER | 02823nta a2200229 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dipl74587 | ||
005 | 20190523123452.0 | ||
008 | 190521s2018 hu om 0|| hun d | ||
040 | |a SZTE Diploma Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Vargová Enikő | |
245 | 1 | 0 | |a Felnőtté válás és a kapunyitási pánik |h [elektronikus dokumentum] : |b az észlelt társas támogatás, az észlelt stressz és a hallgatói kiégés összefüggésvizsgálata / |c Enikő Vargová |
246 | 1 | 0 | |a Becoming adult and the quarter-life crisis: the relationship between perceived social support, perceived stress and academic burnout |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |c 2018 | ||
520 | 3 | |a Dolgozatom témája az az egyre elterjedtebb, sajátos életkori krízisállapot, amit kapunyitási pánik néven ismerünk. Jelen vizsgálat központi kérdése, hogy milyen kapcsolat írható le a kapunyitási pánik és a további vizsgált jelenségek – az észlelt társas támogatás, az észlelt stressz és a hallgatói kiégés – között. Kutatásom témáját képezi még az észlelt társas támogatás és az észlelt stressz, az észlelt társas támogatás és a hallgatói kiégés, valamint az észlelt stressz és a hallgatói kiégés összefüggésvizsgálata. Egyes jelenségeket demográfiai változók tekintetéében is vizsgáltam. A minta 102 felsőoktatásban tanuló fiatal felnőttet tartalmazott, akik átlagéletkora 25 év volt. Kutatásomhoz négy standard kérdőívet használtam, melyek az említett jelenségeket egymástól függetlenül vizsgálják. Az összefüggéselemzéshez mindig a Spearman-féle Rangkorrelációt alkalmaztam. A kapunyitási pánik pozitívan korrelált mind az észlelt stressz mind a hallgatói kiégés jelenségeivel. Ellenben negatív kapcsolat mutatkozott a kapunyitási pánik és az észlelt társas támogatás között. Negatív együttjárást találtam még az észlelt társas támogatás és az észlelt stressz, illetve az észlelt társas támogatás és a hallgatói kiégés között is. Az észlelt stressz és a hallgató kiégés között pozitív korreláció állt fenn. Az Egyszempontos varianciaanalízis alapján az életkori csoportok között nincs szignifikáns különbség a kapunyitási pánik tekintetében. A Mann-Whitney tesztek eredményei szerint, sem az életkor sem a végzettség alapján képzett csoportok között nincs szignifikáns különbség az észlelt társas támogatás tekintetében. | |
650 | 4 | |a Bölcsészettudományok | |
695 | |a kapunyitási pánik | ||
695 | |a észlelt társas támogatás | ||
695 | |a észlelt stressz | ||
695 | |a hallgatói kiégés | ||
700 | 1 | |a Jagodics Balázs |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74587/1/2018_Vargov%C3%A1_Enik%C5%91_XFHXHJ_SZ.pdf |z Dokumentum-elérés |