Az érzelmi intelligencia, a munkahelyi erőforrások és követelmények, valamint a társas támogatás kapcsolata a pedagógusok kiégésével
Kutatásom célja az volt, hogy megtudjam, a munkahelyi erőforrások és követelmények, a társas támogatás és az érzelmi intelligencia milyen kapcsolatban áll a kiégés tapasztalt mértékével, valamint az, hogy a nők és férfiak, illetve a gyógypedagógusok és hagyományos iskolában tanító pedagógusok között...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Szakdolgozat |
Megjelent: |
2018
|
Kulcsszavak: | kiégés követelmények erőforrások társas támogatás érzelmi intelligencia |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74514 |
LEADER | 02912nta a2200241 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dipl74514 | ||
005 | 20190523120900.0 | ||
008 | 190521s2018 hu om 0|| hun d | ||
040 | |a SZTE Diploma Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Stayer Fanni | |
245 | 1 | 3 | |a Az érzelmi intelligencia, a munkahelyi erőforrások és követelmények, valamint a társas támogatás kapcsolata a pedagógusok kiégésével |h [elektronikus dokumentum] / |c Fanni Stayer |
246 | 1 | 0 | |a Investigating the relationship between teacher burnout, job demand and resources, emotional itelligence and social support |h [elektronikus dokumentum] |
260 | |c 2018 | ||
520 | 3 | |a Kutatásom célja az volt, hogy megtudjam, a munkahelyi erőforrások és követelmények, a társas támogatás és az érzelmi intelligencia milyen kapcsolatban áll a kiégés tapasztalt mértékével, valamint az, hogy a nők és férfiak, illetve a gyógypedagógusok és hagyományos iskolában tanító pedagógusok között van-e eltérés a kiégés tekintetében. Feltételeztem, hogy a munkahelyi erőforrások, a társas támogatás és az érzelmi intelligencia negatív, a munkahelyi követelmények pedig pozitív kapcsolatban állnak a kiégéssel. Hipotéziseim között szerepelt az is, hogy a férfiak és nők kiégés átlagpontszámában nincs különbség, azonban a két nem a kiégés más-más dimenziójának van kitéve. Feltételeztem továbbá, hogy a gyógypedagógiai intézményben tanító pedagógusok és a hagyományos intézményben tanító pedagógusok között nincs szignifikáns különbség a kiégés tekintetében. Ezen hipotézisek tesztelésére 350 pedagógust kértem az online kérdőívcsomag kitöltésére. A vizsgálati személyek között 54 férfi és 296 nő szerepelt, akik a Kiégés kérdőívet, a Munkahelyi erőforrások és követelmények kérdőívet, a Társas támogatás kérdőívet, valamint az Wong és Law Érzelmi intelligencia kérdőívet töltötték ki. Eredményeim szerint a munkahelyi erőforrások és a társas támogatás negatív, a munkahelyi követelmények pedig pozitív kapcsolatban állnak a kiégéssel. Várakozásaimnak megfelelően negatív együttjárást találtam az érzelmi intelligencia és a kiégés mértéke között. A férfiak és nők között nem találtam különbséget sem a kiégés összesített átlagpontszámában, sem alskáláiban. A gyógypedagógiai intézményekben és a hagyományos oktatási rendszerben tanító pedagógusok eredményében szintén nem kaptam szignifikáns különbséget. | |
650 | 4 | |a Bölcsészettudományok | |
695 | |a kiégés | ||
695 | |a követelmények | ||
695 | |a erőforrások | ||
695 | |a társas támogatás | ||
695 | |a érzelmi intelligencia | ||
700 | 1 | |a Jagodics Balázs |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74514/1/2018_Stayer_Fanni_T7AY7V_SZ.pdf |z Dokumentum-elérés |