Az érzelmi intelligencia, a munkahelyi erőforrások és követelmények, valamint a társas támogatás kapcsolata a pedagógusok kiégésével

Kutatásom célja az volt, hogy megtudjam, a munkahelyi erőforrások és követelmények, a társas támogatás és az érzelmi intelligencia milyen kapcsolatban áll a kiégés tapasztalt mértékével, valamint az, hogy a nők és férfiak, illetve a gyógypedagógusok és hagyományos iskolában tanító pedagógusok között...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Stayer Fanni
További közreműködők: Jagodics Balázs (Témavezető)
Dokumentumtípus: Szakdolgozat
Megjelent: 2018
Kulcsszavak:kiégés
követelmények
erőforrások
társas támogatás
érzelmi intelligencia
Tárgyszavak:
Online Access:http://diploma.bibl.u-szeged.hu/74514
LEADER 02912nta a2200241 i 4500
001 dipl74514
005 20190523120900.0
008 190521s2018 hu om 0|| hun d
040 |a SZTE Diploma Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Stayer Fanni 
245 1 3 |a Az érzelmi intelligencia, a munkahelyi erőforrások és követelmények, valamint a társas támogatás kapcsolata a pedagógusok kiégésével  |h [elektronikus dokumentum] /  |c Fanni Stayer 
246 1 0 |a Investigating the relationship between teacher burnout, job demand and resources, emotional itelligence and social support  |h [elektronikus dokumentum] 
260 |c 2018 
520 3 |a Kutatásom célja az volt, hogy megtudjam, a munkahelyi erőforrások és követelmények, a társas támogatás és az érzelmi intelligencia milyen kapcsolatban áll a kiégés tapasztalt mértékével, valamint az, hogy a nők és férfiak, illetve a gyógypedagógusok és hagyományos iskolában tanító pedagógusok között van-e eltérés a kiégés tekintetében. Feltételeztem, hogy a munkahelyi erőforrások, a társas támogatás és az érzelmi intelligencia negatív, a munkahelyi követelmények pedig pozitív kapcsolatban állnak a kiégéssel. Hipotéziseim között szerepelt az is, hogy a férfiak és nők kiégés átlagpontszámában nincs különbség, azonban a két nem a kiégés más-más dimenziójának van kitéve. Feltételeztem továbbá, hogy a gyógypedagógiai intézményben tanító pedagógusok és a hagyományos intézményben tanító pedagógusok között nincs szignifikáns különbség a kiégés tekintetében. Ezen hipotézisek tesztelésére 350 pedagógust kértem az online kérdőívcsomag kitöltésére. A vizsgálati személyek között 54 férfi és 296 nő szerepelt, akik a Kiégés kérdőívet, a Munkahelyi erőforrások és követelmények kérdőívet, a Társas támogatás kérdőívet, valamint az Wong és Law Érzelmi intelligencia kérdőívet töltötték ki. Eredményeim szerint a munkahelyi erőforrások és a társas támogatás negatív, a munkahelyi követelmények pedig pozitív kapcsolatban állnak a kiégéssel. Várakozásaimnak megfelelően negatív együttjárást találtam az érzelmi intelligencia és a kiégés mértéke között. A férfiak és nők között nem találtam különbséget sem a kiégés összesített átlagpontszámában, sem alskáláiban. A gyógypedagógiai intézményekben és a hagyományos oktatási rendszerben tanító pedagógusok eredményében szintén nem kaptam szignifikáns különbséget. 
650 4 |a Bölcsészettudományok 
695 |a kiégés 
695 |a követelmények 
695 |a erőforrások 
695 |a társas támogatás 
695 |a érzelmi intelligencia 
700 1 |a Jagodics Balázs  |e ths 
856 4 0 |u http://diploma.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/74514/1/2018_Stayer_Fanni_T7AY7V_SZ.pdf  |z Dokumentum-elérés