The criminal poetics of the detecting body in Gillian Flynn's Sharp objects
Domestic noir, a 21st -century subgenre of crime fiction is famous for its subversive take on seemingly safe and comforting concepts: it discloses the home and the family as socio-cultural and spatial arrangements hiding dangerous prospects for its inhabitants, especially unsuspecting heroines. The...
Elmentve itt :
Szerző: | Szarvas Réka |
---|---|
További közreműködők: | Flynn Gillian |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
SZTE IEAS
Szeged
2024
|
Sorozat: | Acta Universitatis Szegediensis de Attila József nominatae : papers in english and american studies
28 Papers in English and American studies : Tomus XXVIII. - New Horizons in English and American Studies: Papers from the Doctoral Program 28 |
Kulcsszavak: | Amerikai irodalom története - 21. sz., Műelemzés - angol |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/86788 |
Hasonló tételek
-
The Effects of Domestic Violence in Sharp Objects by Gillian Flynn
Szerző: Tóth Bence Róbert
Megjelent: (2022) -
A Victim or a Femme Fatale? Playing with Ambiguity in Gillian Flynn's Gothic Novel Gone Girl
Szerző: Csinos Zsófia
Megjelent: (2018) -
On some poetical traits of "Qutadghu Bilig"
Szerző: Valitova A. A.
Megjelent: (1960) -
The poetic reflection of the gastarbeiter language Ivan Slamnig and István Domonkos /
Szerző: Orcsik Roland
Megjelent: (2006) -
Mad Housewives and Cool Girls Gillian Flynn's Novels as Feminist Metafiction /
Szerző: Szarvas Réka
Megjelent: (2018)