Milyen lenne az ideális elektromos autó? preferenciák fontosságának mérése Choice Based Conjoint elemzéssel = What would the ideal electric car would be? : measuring the importance of preferences using Choice Based Conjoint analysis /

A mindennapi közlekedés elengedhetetlen része a teljes életnek, azonban környezetünk védelme, kiváltképpen a szén-dioxid kibocsátásunk minimalizálása érdekében szükséges a változás, amelyet fogyasztásunk szerkezetének újragondolásával tudunk elérni. Az autóipar, ezen igény kielégítésére, ma már a sz...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Vereckei-Poór Bence
Ujházi Tamás
Testületi szerző: Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Szeged 2023
Sorozat:Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra
Kulcsszavak:Elektromos autó, Fogyasztói magatartás
Tárgyszavak:
doi:10.62561/EMOK-2023-30

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/84797
LEADER 04191naa a2200265 i 4500
001 acta84797
005 20240513085929.0
008 240503s2023 hu o 100 hun d
020 |a 978-963-306-960-8 
024 7 |a 10.62561/EMOK-2023-30  |2 doi 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 2 |a Vereckei-Poór Bence 
245 1 0 |a Milyen lenne az ideális elektromos autó?   |h [elektronikus dokumentum] :  |b preferenciák fontosságának mérése Choice Based Conjoint elemzéssel = What would the ideal electric car would be? : measuring the importance of preferences using Choice Based Conjoint analysis /  |c  Vereckei-Poór Bence 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar  |b Szeged  |c 2023 
300 |a 373-386 
490 0 |a Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra 
520 3 |a A mindennapi közlekedés elengedhetetlen része a teljes életnek, azonban környezetünk védelme, kiváltképpen a szén-dioxid kibocsátásunk minimalizálása érdekében szükséges a változás, amelyet fogyasztásunk szerkezetének újragondolásával tudunk elérni. Az autóipar, ezen igény kielégítésére, ma már a személyi közlekedésben tömegek számára is elérhető alternatívát, az elektromos autót kínálja, amely a működése közben nem juttat károsanyagot a levegőbe. Számos gátló tényezője van ezen innováció terjedésének Magyarországon is. Hiába a technika használatával járó kedvezmények, az ár, a technika korlátaiból adódó relatív alacsony hatótáv, és a megszokotthoz képest szűk kínálat miatt csak bizonyos szegmenseket képes elérni. Kutatásunkban ezért a fogyasztók elektromos autó preferenciáit vizsgáltuk kiválasztás alapú conjoint elemzéssel, továbbá legjobb – legrosszabb skálázás módszerével feltérképeztük N=206 válaszadónk kapcsolódó márkapreferenciáit. Eredményeinkből kiderül, hogy az ár, a kivitel és a hatótáv rendelkezik a legnagyobb relatív fontossággal a döntéshozatal során. A leginkább preferált márkák pedig a Tesla és az Audi. A vizsgálathoz használt termékjellemzők különböző szintjeinek elemzése során kapott becsült részhasznosságok segítségével pedig körvonalazzuk a válaszadóink számára leginkább vonzó elektromos autót. It cannot be disputed that everyday transport is an essential part of life, but in order to protect our environment, especially to minimize our carbon dioxide emissions, change is necessary, which we humans can achieve by rethinking the structure of our consumption. To satisfy this demand, the automobile industry offers an alternative in personal transport too, which is available to the masses, the electric car, that does not exhaust harmful gases into the air during operation. There are multiple factors preventing the spread of this innovation in Hungary as well. Despite the discounts associated with the use of the technology, it is only able to reach certain segments due to the price, the relatively low range resulting from the limitations of the technology, and the tight supply of cars compared to usual. In our research, we therefore examined consumers' electric car preferences using selection-based conjoint analysis, and also mapped the related brand preferences of our N=206 respondents using the best – worst scaling method. Our results show that price, design and range have the greatest relative importance during decision-making. The most preferred brands are Tesla and Audi. And with the help of the estimated subutilities obtained during the analysis of the different levels of the product characteristics used for the study, we outline the most attractive electric car for our respondents. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Közgazdasági és gazdálkodástudományok 
695 |a Elektromos autó, Fogyasztói magatartás 
700 0 1 |a Ujházi Tamás  |e aut 
711 |a Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia  |c Szeged  |d 2023. augusztus 23-25. 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/84797/1/reziliens_marketing_2023_373-386.pdf  |z Dokumentum-elérés