A kommunikációs csatornák és a szakmai hitelesség bizalmi alapú kapcsolata Kit tart hitelesnek a Z generáció? = The trust-based relationship between communication channels and professional credibility: Who does Generation Z consider credible? /

A tanulmány célja vizsgálni a különböző kommunikációs csatornák bizalmi alapú fogyasztói megítélését, valamint bemutatni ennek kapcsolatát a különböző szakmabeliek hitelességével. A kutatás során vizsgálom a marketingkommunikációs csatornák hitelességét befolyásoló tényezőket, több faktoron keresztü...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Dobó Róbert
Testületi szerző: Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Szeged 2023
Sorozat:Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra
Kulcsszavak:Marketing, Kommunikáció
Tárgyszavak:
doi:10.62561/EMOK-2023-06

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/84737
LEADER 03595naa a2200253 i 4500
001 acta84737
005 20240513085917.0
008 240430s2023 hu o 100 hun d
020 |a 978-963-306-960-8 
024 7 |a 10.62561/EMOK-2023-06  |2 doi 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Dobó Róbert 
245 1 2 |a A kommunikációs csatornák és a szakmai hitelesség bizalmi alapú kapcsolata  |h [elektronikus dokumentum] :  |b Kit tart hitelesnek a Z generáció? = The trust-based relationship between communication channels and professional credibility: Who does Generation Z consider credible? /  |c  Dobó Róbert 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar  |b Szeged  |c 2023 
300 |a 62-72 
490 0 |a Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra 
520 3 |a A tanulmány célja vizsgálni a különböző kommunikációs csatornák bizalmi alapú fogyasztói megítélését, valamint bemutatni ennek kapcsolatát a különböző szakmabeliek hitelességével. A kutatás során vizsgálom a marketingkommunikációs csatornák hitelességét befolyásoló tényezőket, több faktoron keresztül, majd igyekszem ezt kontextusba helyezni és rávetíteni az üzenetet közlő különböző szakmabeliek személyi hitelességére. A fogyasztó tájékozódási szokásai önmagában is befolyásolják, magának az üzenetnek a hitelességét is. A téma irodalmának bemutatását primer kvantitatív kérdőíves kutatással egészítettem ki, mely során vizsgáltam a demográfián túl a tájékozódási szokásokat és preferenciákat, a különböző szakmák megítélését valamint ezek kölcsönhatását. A minta elemzése során korrelációt találtam a csatorna és a szakmák megítélése között, valamint klaszteranalízis segítségével, a tájékozódási szokások (bizalmi alapú megítélése) alapján sikerült négy elkülönülő csoportot azonosítani, amelyek eltérő csatorna és szakma megítéléssel rendelkeznek. The purpose of the study is to examine the trust-based consumer perception of different communication channels, as well as to present its relationship with the credibility of different professionals. During the research, I examine the factors affecting the credibility of marketing communication channels, through several factors, and then I try to put this into context and project it onto the personal credibility of the various professionals communicating the message. The consumer's information gathering habits in themselves influence the credibility of the message itself. I supplemented the presentation of the literature on the topic with primary quantitative questionnaire research, during which I examined, in addition to demographics, information gathering habits and preferences, the perception of different professions and their interaction. During the analysis of the sample, I found a correlation between the perception of the channel and the professions, and with the help of cluster analysis, based on the orientation habits (trust-based perception), it was possible to identify four distinct groups with different perceptions of the channel and profession. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Közgazdasági és gazdálkodástudományok 
695 |a Marketing, Kommunikáció 
711 |a Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia  |c Szeged  |d 2023. augusztus 23-25. 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/84737/1/reziliens_marketing_2023_062-072.pdf  |z Dokumentum-elérés