A helyi televíziózás kihívásai Magyarországon = The challenges of the Hungarian local television

A helyi televíziók országszerte a maguk többmilliárd forintnyi eszközparkjával, az általuk foglalkoztatott többezer emberrel az ország egyik legnagyobb közszolgálati tartalmakat is előállító médiavállalkozásai, noha legtöbbjük csak minimális vételkörzetben, heti alig néhány órás saját szerkesztésű a...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Deés Szilvia
Testületi szerző: Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar Szeged 2023
Sorozat:Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra
Kulcsszavak:Televíziózás, Tömegkommunikáció, Média - online
Tárgyszavak:
doi:10.62561/EMOK-2023-04

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/84734
LEADER 03362naa a2200253 i 4500
001 acta84734
005 20240513085917.0
008 240430s2023 hu o 100 hun d
020 |a 978-963-306-960-8 
024 7 |a 10.62561/EMOK-2023-04  |2 doi 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Deés Szilvia 
245 1 2 |a A helyi televíziózás kihívásai Magyarországon = The challenges of the Hungarian local television  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Deés Szilvia 
260 |a Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar  |b Szeged  |c 2023 
300 |a 43-50 
490 0 |a Reziliens marketing : válaszok változó kihívásokra 
520 3 |a A helyi televíziók országszerte a maguk többmilliárd forintnyi eszközparkjával, az általuk foglalkoztatott többezer emberrel az ország egyik legnagyobb közszolgálati tartalmakat is előállító médiavállalkozásai, noha legtöbbjük csak minimális vételkörzetben, heti alig néhány órás saját szerkesztésű adással jelentkezik. Annyi szerkesztett műsort gyártanak közönségüknek, amennyi esemény a településen történik. A folyamatban levő technológiai változások, a médiakonvergencia, a digitalizáció, az új platformok születése, és az ezt (ki)követelő fogyasztói, nézői attitűdök változásai együttesen olyan környezetet alakítanak ki a helyi televíziók körül, amely változást követel meg tőlük az életben maradásához. Vajon maradhat-e a nézettségét egyébként mérni nem képes helyi televíziózás a lineáris sugárzás mellett, vagy érdemes azt inkább online felületekre költöztetni, átalakítva a szerkesztőségi munkát is? A válasz a nézőhöz való viszonyuk, az új platformok használatában látszik, amelyet néhány a területen úttörő média már meglépett. Ennek a kihívásnak a hátterét és tapasztalatait mutatja be a cikk. Local television stations across the country, with their multi-billion-forint assets and the thousands of people they employ, are one of the country's largest media companies producing public service content, even though most of them only broadcast in a minimal reception area, only a few hours a week of self-edited broadcasts. They produce as many edited programs for their audience as there are events in the surrounding areas. The ongoing technological changes, media convergence, digitization, the strengthening of new platforms, and the changes in consumer and viewer attitudes together create an environment around local televisions that requires them to change in order to survive. Can local television remain next to linear broadcasting, or should it be moved to online platforms, transforming the editorial work as well? The solution may lie in their relationship with the viewers, in the use of new platforms, which some media in the field have already entered. The article presents the background and experiences of this challenge. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Média és kommunikáció 
695 |a Televíziózás, Tömegkommunikáció, Média - online 
711 |a Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXIX. Nemzetközi Konferencia  |c Szeged  |d 2023. augusztus 23-25. 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/84734/1/reziliens_marketing_2023_043-050.pdf  |z Dokumentum-elérés