Árkok és hidak - a történelemtanítás diplomáciai szerepe
Milyen szerepet tölthet be a történelemtanítás szomszédos közösségek és nemzetek társadalmi interakcióiban? Milyen nemzetközi és magyar vonatkozású példák sorolhatók fel az elmúlt évszázadból a történelemtanítás területén? Jelen tanulmány ezekre a kérdésekre keresi a választ. A bevezetőben megjelenn...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Belvedere Meridionale
Szeged
2023
|
Sorozat: | Modern történelemoktatás
Korszerű történelemoktatás : új utak és megoldások |
Kulcsszavak: | Történelem tanítása - módszer, Pedagógiai kutatás |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/82231 |
LEADER | 02466naa a2200241 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta82231 | ||
005 | 20231109112421.0 | ||
008 | 231109s2023 hu o 0|| hun d | ||
020 | |a 978-615-6060-74-7 | ||
022 | |a 2786-1260 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Fodor Richárd | |
245 | 1 | 0 | |a Árkok és hidak - a történelemtanítás diplomáciai szerepe |h [elektronikus dokumentum] / |c Fodor Richárd |
260 | |a Belvedere Meridionale |b Szeged |c 2023 | ||
300 | |a 53-66 | ||
490 | 0 | |a Modern történelemoktatás | |
490 | 0 | |a Korszerű történelemoktatás : új utak és megoldások | |
520 | 3 | |a Milyen szerepet tölthet be a történelemtanítás szomszédos közösségek és nemzetek társadalmi interakcióiban? Milyen nemzetközi és magyar vonatkozású példák sorolhatók fel az elmúlt évszázadból a történelemtanítás területén? Jelen tanulmány ezekre a kérdésekre keresi a választ. A bevezetőben megjelennek az elmúlt évek európai történelemdidaktikai diskurzusának szakmai eseményei és a tudományterület újabb megközelítései, amelyek mindegyikében fontos szerepet játszik a nemzetközi együttműködés. Röviden bemutatom a történelemtanítás és a történelemtankönyvek iránti általános és szakmai érdeklődés okait és a tankönyvek kutatásának origóját. Kitérek a 20. század világháborúival szabdalt nemzetközi tankönyvtörténetére, a transznacionális együttműködések típusaira, hatékonyságára, céljaira és eredményeire. Végül bemutatom néhány határokon átívelő projekt változó minőségű eredményeit és produktumait, kiemelt figyelmet szentelve a mintaadó francianémet tankönyvrevíziónak, a lengyel-német, skandináv, szlovák-magyar együttműködéseknek, európai nézőpontoknak, illetve a magyar tankönyvkutatásokban ritkán megjelenő ázsiai és afrikai példáknak. A tanulmány konklúziójában összesítek több mint 20 együttműködést 1919-2023 között kontinens, időtartam, a résztvevők jellege és a funkció alapján, amelyeket aztán két kategória, a regionális identitásépítés és a konfliktusrendezés szerint értékelek. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
695 | |a Történelem tanítása - módszer, Pedagógiai kutatás | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/82231/1/2023_korszeru_tortenelemoktatas_053-066.pdf |z Dokumentum-elérés |