Digitális felsőoktatás, szerzői jog és COVID-19 pandémia empirikus kutatás a Szegedi Tudományegyetemen /

Article 5 of the European Union’s Directive 2019/790 on Copyright and Related Rights in the Digital Single Market (CDSM Directive) is of crucial importance to anyone interested in digital learning and education. The new rules have broadened the scope of educational limitations and exceptions, but th...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Mezei Péter
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2022
Sorozat:Acta Universitatis Szegediensis : forum : acta juridica et politica 12 No. 1
Kulcsszavak:Felsőoktatás - Szeged, Szerzői jog, Koronavírus járvány, Digitális oktatás - módszer
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/82196
LEADER 02007nab a2200241 i 4500
001 acta82196
005 20230925093159.0
008 230925s2022 hu o 0|| hun d
022 |a 2063-2525 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Mezei Péter 
245 1 0 |a Digitális felsőoktatás, szerzői jog és COVID-19 pandémia   |h [elektronikus dokumentum] :  |b empirikus kutatás a Szegedi Tudományegyetemen /  |c  Mezei Péter 
260 |c 2022 
300 |a 141-156 
490 0 |a Acta Universitatis Szegediensis : forum : acta juridica et politica  |v 12 No. 1 
520 3 |a Article 5 of the European Union’s Directive 2019/790 on Copyright and Related Rights in the Digital Single Market (CDSM Directive) is of crucial importance to anyone interested in digital learning and education. The new rules have broadened the scope of educational limitations and exceptions, but their effectiveness will be tested only over time. Such testing was made even more relevant after the global outbreak of the SARS-CoV-2 (COVID-19) pandemic. It has led to the closure of the premises of educational institutions and libraries, and made online access, use and sharing educational materials more urgent than ever. Hungary was the first EU Member State to implement Article 5 in April 2020, but there is scarce empirical evidence on whether the new rules have reached their goals at all. This paper summarizes the empirical analysis of the awareness, perceptions and use practises of students, educators and librarians of the University of Szeged with respect to the copyright aspects of digital (distance and online) learning and teaching in the pandemic. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
650 4 |a Jogtudomány 
695 |a Felsőoktatás - Szeged, Szerzői jog, Koronavírus járvány, Digitális oktatás - módszer 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/82196/1/juridpol_forum_012_001_141-156.pdf  |z Dokumentum-elérés