Consumer acceptance of food nanotechnology
Today, food industry developments are driven by two megatrends: global warming and the need to address nutrition-related adverse health consequences (diseases of civilization, obesity, hunger and an aging society). As a result, consumer preferences have also changed, as „everyday” needs such as the...
Elmentve itt :
Szerzők: |
Farkas Noémi Dóra Kiss Marietta |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
WESSLING Nemzetközi Kutató és Oktató Központ Közhasznú Nonprofit Kft.
Budapest
2021
|
Sorozat: | Élelmiszervizsgálati közlemények
67 No. 3 |
Kulcsszavak: | Nanotechnológia - élelmiszeripar, Fogyasztói magatartás, Élelmiszeripari technológia |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.52091/EVIK-2021/3-2-ENG |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/79432 |
Hasonló tételek
-
Outlook and challenges of nanotechnologies for food packaging
Megjelent: (2018) -
Az ismeret hatása az élelmiszeripari adalékanyagok fogyasztói elfogadottságára = The effect of knowledge on the consumer acceptance of food additives
Szerző: Szűcs Viktória, et al.
Megjelent: (2015) -
Eye-tracking tests in consumer perception of food
Szerző: Kovács Eszter, et al.
Megjelent: (2016) -
Consumer perception of product recall in the food sector
Szerző: Barna Sarolta, et al.
Megjelent: (2018) -
Genetically modified foods in Balkan countries - who accepts them?
Szerző: Kokthi Elena, et al.
Megjelent: (2022)