A gamifikáció elméleti megközelítései út a játékos városfejlesztésig /

Gamification is becoming a buzzword in several areas of society and economy, thus there are more and more attempts to apply it in various fields (e.g., e-government, healthcare, education, business). However, many of these initiatives do not provide the expected results. The root of this issue is th...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tóbiás Katinka
Testületi szerző: Móra Kárpát-medencei Interdiszciplináris Szakkollégiumi Konferencia (6.) (2022) (Szeged)
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Móra Ferenc Szakkollégiuma Szeged 2023
Sorozat:Móra Akadémia 12
Móra Akadémia : szakkollégiumi tanulmánykötet 12. 12
Kulcsszavak:Gamifikáció, Városfejlesztés, Várostervezés
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/78960
LEADER 02294naa a2200253 i 4500
001 acta78960
005 20230626062139.0
008 230626s2023 hu o 0|| hun d
022 |a 2064-809X 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Tóbiás Katinka 
245 1 2 |a A gamifikáció elméleti megközelítései   |h [elektronikus dokumentum] :  |b út a játékos városfejlesztésig /  |c  Tóbiás Katinka 
260 |a Szegedi Tudományegyetem Móra Ferenc Szakkollégiuma  |b Szeged  |c 2023 
300 |a 45-57 
490 0 |a Móra Akadémia  |v 12 
490 0 |a Móra Akadémia : szakkollégiumi tanulmánykötet 12.  |v 12 
520 3 |a Gamification is becoming a buzzword in several areas of society and economy, thus there are more and more attempts to apply it in various fields (e.g., e-government, healthcare, education, business). However, many of these initiatives do not provide the expected results. The root of this issue is that currently there is no comprehensive and widely accepted theoretical framework that could wrap up the fragmented knowledge and tools of gamification. The aim of the study is to contribute to the development of an easy-to-adopt gamification framework by overviewing the current theories and linking them to key urban policy concepts. In the study two models (MDA and Octalysis) are presented in order to introduce the fundamental elements of a proper gamification design. In addition, the notions of gamification, digitalization and different city conceptions (i.e. smart city, creative city) are presented together, emphasizing their interconnectedness. These are key elements for future urban development studies; thus a developing and comprehensive theoretical framework would benefit both the theoretical and practical aspects of urban policy. Furthermore, it would include the tools and core ideas that would be applicable in the future studies. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Társadalom- és gazdaságföldrajz 
695 |a Gamifikáció, Városfejlesztés, Várostervezés 
710 |a Móra Kárpát-medencei Interdiszciplináris Szakkollégiumi Konferencia (6.) (2022) (Szeged) 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/78960/1/moraakademia_012_045-057.pdf  |z Dokumentum-elérés