Pedagógushallgatók kutatásmódszertani ismereteinek vizsgálata
A pedagógusjelöltek kutatásmódszertani ismereteinek és kutatási készségeinek vizsgálata alapvető a 21. századi kutatótanári modell megvalósításához. Tanító és óvodapedagógus szakos hallgatók kutatásmetodikai ismereteivel kapcsolatban ugyanakkor kevés hazai információ áll rendelkezésünkre, illetve ke...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága
Szeged
2021
|
Sorozat: | Új kutatások a neveléstudományokban
14 Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : a neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira 14 |
Kulcsszavak: | Pedagógiai kutatás - módszer, Tanárképzés, óvodapedagógus-képzés |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/78914 |
LEADER | 02500naa a2200265 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta78914 | ||
005 | 20230523085830.0 | ||
008 | 230523s2021 hu o 0|| hun d | ||
020 | |a 978-963-306-896-0 | ||
022 | |a 2062-090X | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 2 | |a Csontosné Buzás Zsuzsa | |
245 | 1 | 0 | |a Pedagógushallgatók kutatásmódszertani ismereteinek vizsgálata |h [elektronikus dokumentum] / |c Csontosné Buzás Zsuzsa |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága |b Szeged |c 2021 | ||
300 | |a 181-191 | ||
490 | 0 | |a Új kutatások a neveléstudományokban |v 14 | |
490 | 0 | |a Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : a neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira |v 14 | |
520 | 3 | |a A pedagógusjelöltek kutatásmódszertani ismereteinek és kutatási készségeinek vizsgálata alapvető a 21. századi kutatótanári modell megvalósításához. Tanító és óvodapedagógus szakos hallgatók kutatásmetodikai ismereteivel kapcsolatban ugyanakkor kevés hazai információ áll rendelkezésünkre, illetve kevésbé ismert, hogy a felsőoktatásban elsajátított tudás a későbbi pedagógiai munka folyamatában milyen hatékonysággal bír. Tanulmányunkban áttekintjük a kutatásmódszertanhoz kapcsolódó nemzetközi és hazai vizsgálatokat, ezzel összefüggésben kitérünk a kutatásalapú pedagógusképzés, a kutatási készségek, valamint a digitális technológia szerepére. Célunk volt feltárni a kutatásmetodika-kurzus szerepét, gyakorlatának részleteit a pedagógusképzés folyamatában, illetve annak hatékonyságát a hallgatók szakmai fejlődésére fókuszálva. A pedagógusjelöltek kutatási készségeinek vizsgálata további kutatási lehetőségeket nyithat, amelyek alapjai lehetnek a képzés folyamatába beiktatható, a készségeiket és ismereteiket segítő programok fejlesztésének is. Tanulmányunk közvetlen előzményének tekinthető az a pilotvizsgálat, amely a tanító és óvodapedagógus szakos hallgatók kutatásmetodikai ismereteinek elemzésére irányult. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
695 | |a Pedagógiai kutatás - módszer, Tanárképzés, óvodapedagógus-képzés | ||
700 | 0 | 1 | |a Maródi Ágnes |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Csontos Tamás |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/78914/1/ukn_2021_181-191.pdf |z Dokumentum-elérés |