A testnevelőtanár-képzésre irányuló szabályozódokumentumok az egységesség kérdésköre az elvek és a tartalmak mentén /

A közoktatás, a pedagógusképzés és a testnevelés rendszerei, irányelvei egyértelműnek számítanak minden érintett számára. A testnevelőtanár-képzésre vonatkozó szabályozók kapcsolódása és összhangja kevés szakmai és tudományos figyelmet kap. A tanulmány célja, hogy a testnevelőtanárképzésre irányuló...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bognár József
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága Szeged 2021
Sorozat:Új kutatások a neveléstudományokban 14
Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : a neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira 14
Kulcsszavak:Tanárképzés
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/78913
LEADER 02908naa a2200241 i 4500
001 acta78913
005 20230523084708.0
008 230523s2021 hu o 0|| hun d
020 |a 978-963-306-896-0 
022 |a 2062-090X 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Bognár József 
245 1 2 |a A testnevelőtanár-képzésre irányuló szabályozódokumentumok   |h [elektronikus dokumentum] :  |b az egységesség kérdésköre az elvek és a tartalmak mentén /  |c  Bognár József 
260 |a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága  |b Szeged  |c 2021 
300 |a 164-180 
490 0 |a Új kutatások a neveléstudományokban  |v 14 
490 0 |a Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : a neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira  |v 14 
520 3 |a A közoktatás, a pedagógusképzés és a testnevelés rendszerei, irányelvei egyértelműnek számítanak minden érintett számára. A testnevelőtanár-képzésre vonatkozó szabályozók kapcsolódása és összhangja kevés szakmai és tudományos figyelmet kap. A tanulmány célja, hogy a testnevelőtanárképzésre irányuló főbb szabályozódokumentumok céljait, elveit és tartalmi elemeit összevesse, illetve kapcsolódásait bemutassa. A dokumentumelemzés során megállapítható volt, hogy a Képzési és Kimeneti Követelmények és a NAT 2020 általános és szakmai elveket egyaránt megfogalmaznak. A testnevelés-érettségi, a Sportstratégia és a T.E.S.I. 2020 főleg a testnevelés oldaláról, a pedagóguskompetenciák és a pedagóguséletpálya-modell pedig minden műveltségterületre általánosan fogalmaz meg irányelveket. Kiemelésre érdemes, hogy a tanári felkészítés közös követelményei és az elsajátítandó szakmai kompetenciák egységben vannak, míg a köznevelés érintett szabályozóinak egymáshoz való kapcsolódása nem szoros. A testnevelőtanár-képzés és a köznevelés szabályozói között jelentős szemléletbeli, szerkezeti és tartalmi hangsúlyeltolódás mutatható ki. A 2021-es KKK jelentősen épít a NAT 2020 elvárásaira, ennek ellenére egyértelmű irányultságbeli, elvi és szakmai eltérések azonosíthatóak. Elmondható, hogy a testnevelőtanárképzésre vonatkozó központi dokumentumok nem mutatnak harmonikus egységességet a köznevelés és a pedagógusképzés rendszerein belül, illetve egymás között sem. A képzést meghatározó szabályozók nem egymást támogató, és így nem összhangban lévő elvárásai és iránymutatásai nem könnyítik meg a pedagógusképzésben dolgozó oktatók felkészítőmunkáját. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Tanárképzés 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/78913/1/ukn_2021_164-180.pdf  |z Dokumentum-elérés