Nyelvtanárok és idegen nyelven oktató szaktanárok nyelvvizsga-moratóriummal kapcsolatos véleményei egy kérdőíves felmérés eredményei /
A Covid–19-járványhelyzet hatására 2020 tavaszán hozott rendkívüli kormányrendelet értelmében több mint százezren vehették át diplomájukat nyelvvizsga-bizonyítvány megszerzése nélkül. Normál körülmények között ahhoz, hogy Magyarországon valaki diplomát szerezzen, minimálisan egy élő idegen nyelvből...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága
Szeged
2021
|
Sorozat: | Új kutatások a neveléstudományokban
14 Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : a neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira 14 |
Kulcsszavak: | Kérdőíves felmérés, Idegen nyelv tanítása, Pedagógiai kutatás, Nyelvvizsgáztatás, Felsőoktatás |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/78903 |
LEADER | 02630naa a2200277 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta78903 | ||
005 | 20230522152402.0 | ||
008 | 230522s2021 hu o 0|| hun d | ||
020 | |a 978-963-306-896-0 | ||
022 | |a 2062-090X | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Fajt Balázs | |
245 | 1 | 0 | |a Nyelvtanárok és idegen nyelven oktató szaktanárok nyelvvizsga-moratóriummal kapcsolatos véleményei |h [elektronikus dokumentum] : |b egy kérdőíves felmérés eredményei / |c Fajt Balázs |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága |b Szeged |c 2021 | ||
300 | |a 20-29 | ||
490 | 0 | |a Új kutatások a neveléstudományokban |v 14 | |
490 | 0 | |a Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : a neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira |v 14 | |
520 | 3 | |a A Covid–19-járványhelyzet hatására 2020 tavaszán hozott rendkívüli kormányrendelet értelmében több mint százezren vehették át diplomájukat nyelvvizsga-bizonyítvány megszerzése nélkül. Normál körülmények között ahhoz, hogy Magyarországon valaki diplomát szerezzen, minimálisan egy élő idegen nyelvből B2-es szintű komplex nyelvvizsgát kell tennie. A 2020-as rendelet hatására nyelvvizsga nélkül valóban sokak zárhatták le felsőoktatási tanulmányaikat, és léphettek be a munkaerőpiacra, az intézkedés megítélésével – tudomásunk szerint – viszont még nem foglalkoznak tanulmányok. Annak érdekében, hogy a nyelvvizsga-moratóriumról és a nyelvvizsga hiányában át nem vett diplomák kérdésköréről szóló vélekedéseket szakmai diskurzusba csatornázzuk, nagymintás kvantitatív vizsgálatot végeztünk. Kutatásunkban kérdőíves módszer (N = 769) segítségével különböző intézményekben oktató nyelvtanárok, illetve idegen nyelven oktató szaktanárok nyelvvizsgamoratóriummal kapcsolatos véleményeit mértük fel. Eredményeink azt mutatják, hogy a kérdőívet kitöltők jelentős része szakmai szempontok mentén megkérdőjelezhetőnek tartja a rendeletet, illetve szkeptikus annak gazdasági hatását és társadalmi igazságosságát illetően. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
695 | |a Kérdőíves felmérés, Idegen nyelv tanítása, Pedagógiai kutatás, Nyelvvizsgáztatás, Felsőoktatás | ||
700 | 0 | 1 | |a Bánhegyi Mátyás |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Vékási Adél |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Cseppentő Krisztina |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/78903/1/ukn_2021_020-029.pdf |z Dokumentum-elérés |