Nyelvtanárok és idegen nyelven oktató szaktanárok nyelvvizsga-moratóriummal kapcsolatos véleményei egy kérdőíves felmérés eredményei /

A Covid–19-járványhelyzet hatására 2020 tavaszán hozott rendkívüli kormányrendelet értelmében több mint százezren vehették át diplomájukat nyelvvizsga-bizonyítvány megszerzése nélkül. Normál körülmények között ahhoz, hogy Magyarországon valaki diplomát szerezzen, minimálisan egy élő idegen nyelvből...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Fajt Balázs
Bánhegyi Mátyás
Vékási Adél
Cseppentő Krisztina
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága Szeged 2021
Sorozat:Új kutatások a neveléstudományokban 14
Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : a neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira 14
Kulcsszavak:Kérdőíves felmérés, Idegen nyelv tanítása, Pedagógiai kutatás, Nyelvvizsgáztatás, Felsőoktatás
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/78903
LEADER 02630naa a2200277 i 4500
001 acta78903
005 20230522152402.0
008 230522s2021 hu o 0|| hun d
020 |a 978-963-306-896-0 
022 |a 2062-090X 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Fajt Balázs 
245 1 0 |a Nyelvtanárok és idegen nyelven oktató szaktanárok nyelvvizsga-moratóriummal kapcsolatos véleményei  |h [elektronikus dokumentum] :  |b egy kérdőíves felmérés eredményei /  |c  Fajt Balázs 
260 |a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézet, Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága  |b Szeged  |c 2021 
300 |a 20-29 
490 0 |a Új kutatások a neveléstudományokban  |v 14 
490 0 |a Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : a neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira  |v 14 
520 3 |a A Covid–19-járványhelyzet hatására 2020 tavaszán hozott rendkívüli kormányrendelet értelmében több mint százezren vehették át diplomájukat nyelvvizsga-bizonyítvány megszerzése nélkül. Normál körülmények között ahhoz, hogy Magyarországon valaki diplomát szerezzen, minimálisan egy élő idegen nyelvből B2-es szintű komplex nyelvvizsgát kell tennie. A 2020-as rendelet hatására nyelvvizsga nélkül valóban sokak zárhatták le felsőoktatási tanulmányaikat, és léphettek be a munkaerőpiacra, az intézkedés megítélésével – tudomásunk szerint – viszont még nem foglalkoznak tanulmányok. Annak érdekében, hogy a nyelvvizsga-moratóriumról és a nyelvvizsga hiányában át nem vett diplomák kérdésköréről szóló vélekedéseket szakmai diskurzusba csatornázzuk, nagymintás kvantitatív vizsgálatot végeztünk. Kutatásunkban kérdőíves módszer (N = 769) segítségével különböző intézményekben oktató nyelvtanárok, illetve idegen nyelven oktató szaktanárok nyelvvizsgamoratóriummal kapcsolatos véleményeit mértük fel. Eredményeink azt mutatják, hogy a kérdőívet kitöltők jelentős része szakmai szempontok mentén megkérdőjelezhetőnek tartja a rendeletet, illetve szkeptikus annak gazdasági hatását és társadalmi igazságosságát illetően. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Kérdőíves felmérés, Idegen nyelv tanítása, Pedagógiai kutatás, Nyelvvizsgáztatás, Felsőoktatás 
700 0 1 |a Bánhegyi Mátyás  |e aut 
700 0 1 |a Vékási Adél  |e aut 
700 0 1 |a Cseppentő Krisztina  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/78903/1/ukn_2021_020-029.pdf  |z Dokumentum-elérés