A digitális eszközökkel megvalósuló távoktatás lehetőségei a gyógypedagógiai ismeretek tanításában

A távoktatás a tanulásszervezés ma már hagyományosnak tekinthető eszköze, mely az online eszközök terjedésével egyre inkább digitális formában valósul meg. Az utóbbi évek pandémiás időszakai tovább erősítették a digitális oktatás szerepét az oktatási rendszer különböző szegmenseiben. A pedagógusképz...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nóbik Attila
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus-képző Intézet Szeged 2023
Sorozat:A gyógypedagógiai fejlesztés lehetőségei a kisgyermekkortól felnőttkorig
Kulcsszavak:Digitális oktatás - módszer, Gyógypedagógia - módszer
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/78876
LEADER 02658naa a2200217 i 4500
001 acta78876
005 20230522132740.0
008 230522s2023 hu o 0|| hun d
020 |a 978-963-306-920-2 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Nóbik Attila 
245 1 2 |a A digitális eszközökkel megvalósuló távoktatás lehetőségei a gyógypedagógiai ismeretek tanításában  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Nóbik Attila 
260 |a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus-képző Intézet  |b Szeged  |c 2023 
300 |a 95-103 
490 0 |a A gyógypedagógiai fejlesztés lehetőségei a kisgyermekkortól felnőttkorig 
520 3 |a A távoktatás a tanulásszervezés ma már hagyományosnak tekinthető eszköze, mely az online eszközök terjedésével egyre inkább digitális formában valósul meg. Az utóbbi évek pandémiás időszakai tovább erősítették a digitális oktatás szerepét az oktatási rendszer különböző szegmenseiben. A pedagógusképzés egyes területein pedig egyre fontosabbá válik a távoktatással, a digitális tanulással kapcsolatos tartalmak elsajátítása. A tanulmány első részében bemutatjuk a téma legfontosabb kutatási irányait, paradigmáit. A releváns szakirodalmak áttekintésével ismertetjük a távoktatással kapcsolatos legfontosabb fogalmakat, illetve a digitális eszközöknek a távoktatásban történő alkalmazásával kapcsolatos fontosabb trendeket. A tanulmány második része a tanulással kapcsolatos kortárs elméletekre alapozva mutatja be a távoktatás lehetőségeit. A konstruktivista tanuláselmélet alapján kijelenthető, hogy az eredményes oktatás célja a tanulók segítése az információszerzésben, az információk rendszerezésében, a tudás konstruálásában. A digitális eszközökkel megvalósuló távoktatás számos lehetőséget kínál a tanulók aktív részvételére, az információk megszerzésére és rendszerezésére, az önálló, a páros és a csoportos tanulásra, a tanultak használatbavételére, felidézésére és gyakorlására, vagy éppen a tanulói teljesítményeknek a társak és/vagy a pedagógus általi értékelésére. A tanulmányban néhány, a fent említett tanítási-tanulási helyzeteket segítő konkrét eszközt és jó gyakorlatot is bemutatunk. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Digitális oktatás - módszer, Gyógypedagógia - módszer 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/78876/1/gyogypedagogiai_fejlesztes_lehetosegei_2023_095-103.pdf  |z Dokumentum-elérés