A tanulási motiváció fejlesztésének lehetőségei a célorientációs elmélet alapján

Appreciation of knowledge and rapid change of relevant knowledge are general characteristics of developed societies. These processes require continuous learning from the individual person and new missions from school. One of the most important new objectives in school is developing attitude toward l...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Fejes József Balázs
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: JATEPress Szeged 2010
Sorozat:Bölcsészműhely
Bölcsészműhely, 2009
Kulcsszavak:Tanulás - motivációs tényezők, Pedagógiai kutatás - statisztika, Pedagógiai szociológia - Magyarország - 21. sz.
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75748
LEADER 02281naa a2200241 i 4500
001 acta75748
005 20220517090314.0
008 220517s2010 hu o 0|| hun d
022 |a 1789-0810 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Fejes József Balázs 
245 1 2 |a A tanulási motiváció fejlesztésének lehetőségei a célorientációs elmélet alapján  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Fejes József Balázs 
260 |a JATEPress  |b Szeged  |c 2010 
300 |a 43-53 
490 0 |a Bölcsészműhely 
490 0 |a Bölcsészműhely, 2009 
520 3 |a Appreciation of knowledge and rapid change of relevant knowledge are general characteristics of developed societies. These processes require continuous learning from the individual person and new missions from school. One of the most important new objectives in school is developing attitude toward learning, enhancing learning motivation. Learning motivation is not yet only an essential instrument for effective teaching, but enhancing learning motivation is a main goal of education. Keeping in view this approach the present study reports accomplishments and possibilities of educational sciences by using concepts of goal orientation theory. The construct that currently receives the most research attention in the international literature on learning motivation is the achievement goal construct. Although the theory seems suitable for pedagogical intervention, it is not discussed in detail in the Hungarian literature. In this study I provide a short overview of the meaning of learning motivation and its significance. After the clarification of conceptual framework of goal theory, I review the role of goals in learning process and introduced some possibilities and problems in connection with the manipulation of goals. At the end of the piece, some research questions are offered regarding ways to put the theory in the classroom practice. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Tanulás - motivációs tényezők, Pedagógiai kutatás - statisztika, Pedagógiai szociológia - Magyarország - 21. sz. 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/75748/1/bolcseszmuhely_2009_043-053.pdf  |z Dokumentum-elérés