Placebohatás implicit tanulás esetén

Tanulmányunk a kontrollhely és a nemek függvényében vizsgálja a placebo hatást, az implicit tanulás segítségével. Az implicit tanulás mérésére az ASRT (Howard & Howard, 1997) módosított változatát alkalmaztuk, amely annyiban változott az eredetihez képest, hogy gyakori és kevésbé gyakori triplet...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Szabó Hangya Lilla
Szentes Barbara
Hallgató Emese
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: SZTE BTK Pszichológiai Intézet Szeged 2013
Sorozat:Szegedi pszichológiai tanulmányok
Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013
Kulcsszavak:Pszichológia, Tanulás
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75384
LEADER 02331naa a2200253 i 4500
001 acta75384
005 20220419130715.0
008 220419s2013 hu o 0|| hun d
022 |a 1789-6061 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 2 |a Szabó Hangya Lilla 
245 1 0 |a Placebohatás implicit tanulás esetén  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Szabó Hangya Lilla 
260 |a SZTE BTK Pszichológiai Intézet  |b Szeged  |c 2013 
300 |a 151-161 
490 0 |a Szegedi pszichológiai tanulmányok 
490 0 |a Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013 
520 3 |a Tanulmányunk a kontrollhely és a nemek függvényében vizsgálja a placebo hatást, az implicit tanulás segítségével. Az implicit tanulás mérésére az ASRT (Howard & Howard, 1997) módosított változatát alkalmaztuk, amely annyiban változott az eredetihez képest, hogy gyakori és kevésbé gyakori tripletket tartalmazott. A kevésbé gyakori tripletek esetén nem volt valószínűsíthetőséggel bejósolható, hogy mi lesz a triplet vége az elejéhez képest. Célcsoportunk az egyetemista korosztály volt, nemek szerint kiegyenlítve. A placebo hatást kutatásunkban egy kalcium tablettával igyekeztünk kiváltani, melyről a kísérleti csoport úgy tudta, hogy teljesítménynövelő hatása van, míg a kontroll csoport nem kapott erről semmilyen megerősítést. Az elemzéskor a vizsgálati személyeket három csoportba osztottuk fel a kontrollhely függvényében: külsőkontrollos, belsőkontrollos és átlagos. Ez a felosztás tükrözte a teszt szerzői által megadott kategóriákat (Rotter, 1954). A tanulási fázisok folyamán létrejött az implicit tanulás, azonban a kísérleti- és kontroll csoport nem mutat eltérést a kontrollhely és a nemek közötti különbség függvényében. Tehát a kontrollhely nem befolyásolta a placebo hatást, és a nemek között sincs eltérés. Kutatásunk pozitív eredménye, hogy az ASRT módosított változata is kiválóan működik. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Pszichológia 
695 |a Pszichológia, Tanulás 
700 0 1 |a Szentes Barbara  |e aut 
700 0 1 |a Hallgató Emese  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/75384/1/szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2013_151-161.pdf  |z Dokumentum-elérés