Placebohatás implicit tanulás esetén
Tanulmányunk a kontrollhely és a nemek függvényében vizsgálja a placebo hatást, az implicit tanulás segítségével. Az implicit tanulás mérésére az ASRT (Howard & Howard, 1997) módosított változatát alkalmaztuk, amely annyiban változott az eredetihez képest, hogy gyakori és kevésbé gyakori triplet...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
SZTE BTK Pszichológiai Intézet
Szeged
2013
|
Sorozat: | Szegedi pszichológiai tanulmányok
Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013 |
Kulcsszavak: | Pszichológia, Tanulás |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75384 |
LEADER | 02331naa a2200253 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta75384 | ||
005 | 20220419130715.0 | ||
008 | 220419s2013 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 1789-6061 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 2 | |a Szabó Hangya Lilla | |
245 | 1 | 0 | |a Placebohatás implicit tanulás esetén |h [elektronikus dokumentum] / |c Szabó Hangya Lilla |
260 | |a SZTE BTK Pszichológiai Intézet |b Szeged |c 2013 | ||
300 | |a 151-161 | ||
490 | 0 | |a Szegedi pszichológiai tanulmányok | |
490 | 0 | |a Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013 | |
520 | 3 | |a Tanulmányunk a kontrollhely és a nemek függvényében vizsgálja a placebo hatást, az implicit tanulás segítségével. Az implicit tanulás mérésére az ASRT (Howard & Howard, 1997) módosított változatát alkalmaztuk, amely annyiban változott az eredetihez képest, hogy gyakori és kevésbé gyakori tripletket tartalmazott. A kevésbé gyakori tripletek esetén nem volt valószínűsíthetőséggel bejósolható, hogy mi lesz a triplet vége az elejéhez képest. Célcsoportunk az egyetemista korosztály volt, nemek szerint kiegyenlítve. A placebo hatást kutatásunkban egy kalcium tablettával igyekeztünk kiváltani, melyről a kísérleti csoport úgy tudta, hogy teljesítménynövelő hatása van, míg a kontroll csoport nem kapott erről semmilyen megerősítést. Az elemzéskor a vizsgálati személyeket három csoportba osztottuk fel a kontrollhely függvényében: külsőkontrollos, belsőkontrollos és átlagos. Ez a felosztás tükrözte a teszt szerzői által megadott kategóriákat (Rotter, 1954). A tanulási fázisok folyamán létrejött az implicit tanulás, azonban a kísérleti- és kontroll csoport nem mutat eltérést a kontrollhely és a nemek közötti különbség függvényében. Tehát a kontrollhely nem befolyásolta a placebo hatást, és a nemek között sincs eltérés. Kutatásunk pozitív eredménye, hogy az ASRT módosított változata is kiválóan működik. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Pszichológia | |
695 | |a Pszichológia, Tanulás | ||
700 | 0 | 1 | |a Szentes Barbara |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Hallgató Emese |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/75384/1/szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2013_151-161.pdf |z Dokumentum-elérés |