Új elemzési lehetőség a fluencia teszten nyújtott teljesítmény értékelésére a szemantikus teljesítmény idői dimenziói fiataloknál /
Tanulmányunkban a végrehajtó és nyelvi funkciókat vizsgáló kutatásokban illetve a neuropszichológiai diagnosztikában is kiemelt jelentőségű fluencia feladatok új típusú, idői elemzését tűztük ki célul. Szemben a hagyományos papír-ceruza módszerekkel a reakcióidő mérésen alapuló elemzés során a szava...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
SZTE BTK Pszichológiai Intézet
Szeged
2013
|
Sorozat: | Szegedi pszichológiai tanulmányok
Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013 |
Kulcsszavak: | Pszichológia |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75378 |
LEADER | 02256naa a2200265 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta75378 | ||
005 | 20220419120510.0 | ||
008 | 220419s2013 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 1789-6061 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Kresznerits Szilvia | |
245 | 1 | 0 | |a Új elemzési lehetőség a fluencia teszten nyújtott teljesítmény értékelésére |h [elektronikus dokumentum] : |b a szemantikus teljesítmény idői dimenziói fiataloknál / |c Kresznerits Szilvia |
260 | |a SZTE BTK Pszichológiai Intézet |b Szeged |c 2013 | ||
300 | |a 79-90 | ||
490 | 0 | |a Szegedi pszichológiai tanulmányok | |
490 | 0 | |a Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013 | |
520 | 3 | |a Tanulmányunkban a végrehajtó és nyelvi funkciókat vizsgáló kutatásokban illetve a neuropszichológiai diagnosztikában is kiemelt jelentőségű fluencia feladatok új típusú, idői elemzését tűztük ki célul. Szemben a hagyományos papír-ceruza módszerekkel a reakcióidő mérésen alapuló elemzés során a szavak csoportosításának (klaszterek) vizsgálatakor nagyobb hangsúlyt kap az egyéni struktúrák és stratégiák megértése. Az idői elemzés során kiküszöbölhető a vizsgálatvezető előzetes elvárásainak szerepe, ugyanis a klaszterképzés alapja a szótagszám alapú sebességgel korrigált szünethosszok összevetése. 14 és 19 éves kor közötti fiatalok szemantikus fluencia tesztjeinek eredményeit vetettük össze a hagyományos és az idői elemzés alapján: szignifikáns különbségeket tapasztaltunk a produkált klaszterek számában, illetve tendenciaszintű eltérést az átlagos klaszterméretben a két módszer alapján. A feladattípus szabályaitól eltérő (diszkrepáns) klaszterek arányának vizsgálata alátámasztotta, hogy a hagyományos elemzési módszer számos egyéni stratégián alapuló csoportosítást figyelmen kívül hagy. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Pszichológia | |
695 | |a Pszichológia | ||
700 | 0 | 1 | |a Porpáczi Júlia |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Janacsek Karolina |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Németh Dezső |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/75378/1/szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2013_079-090.pdf |z Dokumentum-elérés |