Áthuzalozás - a szokások megváltoztatásának modellezése szekvenciatanulással

Azt a jelenséget, amikor egy régi szokás helyett egy részben vagy egészben új cselekvést tanulunk meg, áthuzalozásnak hívjuk. E folyamat explicit és implicit módon is végbemehet. Kutatásunkban ASRT paradigmában vizsgáltuk az áthuzalozást kétféle kísérleti kondícióban: az egyik feltételben az implici...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Bálint Anna
Hompoth Emőke
Kerepes Leila
Tasi Lia
Vékony Teodóra
Hallgató Emese
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: SZTE BTK Pszichológiai Intézet Szeged 2013
Sorozat:Szegedi pszichológiai tanulmányok
Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013
Kulcsszavak:Pszichológia, Tanulás
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75372
LEADER 01819naa a2200289 i 4500
001 acta75372
005 20220419111051.0
008 220419s2013 hu o 0|| hun d
022 |a 1789-6061 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Bálint Anna 
245 1 0 |a Áthuzalozás - a szokások megváltoztatásának modellezése szekvenciatanulással  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Bálint Anna 
260 |a SZTE BTK Pszichológiai Intézet  |b Szeged  |c 2013 
300 |a 7-18 
490 0 |a Szegedi pszichológiai tanulmányok 
490 0 |a Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013 
520 3 |a Azt a jelenséget, amikor egy régi szokás helyett egy részben vagy egészben új cselekvést tanulunk meg, áthuzalozásnak hívjuk. E folyamat explicit és implicit módon is végbemehet. Kutatásunkban ASRT paradigmában vizsgáltuk az áthuzalozást kétféle kísérleti kondícióban: az egyik feltételben az impliciten megtanult szekvenciát expliciten huzalozták át a vizsgálati személyek, míg a másikban az impliciten elsajátított szabály implicit áthuzalozására került sor. Eredményeink szerint random ingerek esetén sikeres az áthuzalozás. A két kísérleti kondíció között nem találtunk jelentős különbséget, habár a leíró statisztikában megfigyelhető a mintázat, miszerint az implicit-explicit kondícióban sikeresebb az áthuzalozás. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Pszichológia 
695 |a Pszichológia, Tanulás 
700 0 1 |a Hompoth Emőke  |e aut 
700 0 1 |a Kerepes Leila  |e aut 
700 0 1 |a Tasi Lia  |e aut 
700 0 1 |a Vékony Teodóra  |e aut 
700 0 1 |a Hallgató Emese  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/75372/1/szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2013_007-018.pdf  |z Dokumentum-elérés