Áthuzalozás - a szokások megváltoztatásának modellezése szekvenciatanulással
Azt a jelenséget, amikor egy régi szokás helyett egy részben vagy egészben új cselekvést tanulunk meg, áthuzalozásnak hívjuk. E folyamat explicit és implicit módon is végbemehet. Kutatásunkban ASRT paradigmában vizsgáltuk az áthuzalozást kétféle kísérleti kondícióban: az egyik feltételben az implici...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
SZTE BTK Pszichológiai Intézet
Szeged
2013
|
Sorozat: | Szegedi pszichológiai tanulmányok
Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013 |
Kulcsszavak: | Pszichológia, Tanulás |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75372 |
LEADER | 01819naa a2200289 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta75372 | ||
005 | 20220419111051.0 | ||
008 | 220419s2013 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 1789-6061 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Bálint Anna | |
245 | 1 | 0 | |a Áthuzalozás - a szokások megváltoztatásának modellezése szekvenciatanulással |h [elektronikus dokumentum] / |c Bálint Anna |
260 | |a SZTE BTK Pszichológiai Intézet |b Szeged |c 2013 | ||
300 | |a 7-18 | ||
490 | 0 | |a Szegedi pszichológiai tanulmányok | |
490 | 0 | |a Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2013 | |
520 | 3 | |a Azt a jelenséget, amikor egy régi szokás helyett egy részben vagy egészben új cselekvést tanulunk meg, áthuzalozásnak hívjuk. E folyamat explicit és implicit módon is végbemehet. Kutatásunkban ASRT paradigmában vizsgáltuk az áthuzalozást kétféle kísérleti kondícióban: az egyik feltételben az impliciten megtanult szekvenciát expliciten huzalozták át a vizsgálati személyek, míg a másikban az impliciten elsajátított szabály implicit áthuzalozására került sor. Eredményeink szerint random ingerek esetén sikeres az áthuzalozás. A két kísérleti kondíció között nem találtunk jelentős különbséget, habár a leíró statisztikában megfigyelhető a mintázat, miszerint az implicit-explicit kondícióban sikeresebb az áthuzalozás. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Pszichológia | |
695 | |a Pszichológia, Tanulás | ||
700 | 0 | 1 | |a Hompoth Emőke |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Kerepes Leila |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Tasi Lia |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Vékony Teodóra |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Hallgató Emese |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/75372/1/szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2013_007-018.pdf |z Dokumentum-elérés |