Kollaboratív csalás magyar középiskolákban
Kérdőíves vizsgálatunk célja az volt, hogy magyar középiskolások (N = 236; F = 96, L = 140) körében feltárjuk az egyéni, szituatív, interperszonális és kulturális értékekkel kapcsolatos tényezők hatását az önbevalláson alapuló kollaboratív iskolai csalásra. A használt kérdőívek validitásának tesztel...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Szeged
2012
|
Sorozat: | Szegedi pszichológiai tanulmányok
Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2012 |
Kulcsszavak: | Iskolai csalás, Versengés, Motiváció, Pszichológia |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/75364 |
LEADER | 01947naa a2200253 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta75364 | ||
005 | 20220419144610.0 | ||
008 | 220419s2012 hu o 0|| hun d | ||
020 | |a 978 963 9927 56 8 | ||
022 | |a 1789-6061 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Farkas Dávid | |
245 | 1 | 0 | |a Kollaboratív csalás magyar középiskolákban |h [elektronikus dokumentum] / |c Farkas Dávid |
260 | |a Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó |b Szeged |c 2012 | ||
300 | |a 97-108 | ||
490 | 0 | |a Szegedi pszichológiai tanulmányok | |
490 | 0 | |a Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2012 | |
520 | 3 | |a Kérdőíves vizsgálatunk célja az volt, hogy magyar középiskolások (N = 236; F = 96, L = 140) körében feltárjuk az egyéni, szituatív, interperszonális és kulturális értékekkel kapcsolatos tényezők hatását az önbevalláson alapuló kollaboratív iskolai csalásra. A használt kérdőívek validitásának tesztelése után öt változó direkt hatását különítettük el a kollaboratív csalás elkövetésére: (a) a csalással szembeni attitűdökét, (b) a tanulmányi átlagét, (c) a tudás megszerzésére irányuló intrinzik-, (d) a külső regulációs extrinzik motivációét és az (e) észlelt csoportkohézióét. Ezen felül meghatároztunk közvetett tényezőket is, melyek a fent bemutatott közvetlen változókon keresztül hatnak a csalásra. A feltárt modell lehetőséget ad arra, hogy a magyar kulturális és oktatási közegben le tudjuk írni a szakirodalomban korábban feltárt individuális és szituatív tényezők hatásmechanizmusát. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Pszichológia | |
695 | |a Iskolai csalás, Versengés, Motiváció, Pszichológia | ||
700 | 0 | 1 | |a Orosz Gábor |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/75364/1/szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2012_097-108.pdf |z Dokumentum-elérés |