Kollaboratív csalás magyar középiskolákban

Kérdőíves vizsgálatunk célja az volt, hogy magyar középiskolások (N = 236; F = 96, L = 140) körében feltárjuk az egyéni, szituatív, interperszonális és kulturális értékekkel kapcsolatos tényezők hatását az önbevalláson alapuló kollaboratív iskolai csalásra. A használt kérdőívek validitásának tesztel...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Farkas Dávid
Orosz Gábor
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó Szeged 2012
Sorozat:Szegedi pszichológiai tanulmányok
Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2012
Kulcsszavak:Iskolai csalás, Versengés, Motiváció, Pszichológia
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/75364
LEADER 01947naa a2200253 i 4500
001 acta75364
005 20220419144610.0
008 220419s2012 hu o 0|| hun d
020 |a 978 963 9927 56 8 
022 |a 1789-6061 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Farkas Dávid 
245 1 0 |a Kollaboratív csalás magyar középiskolákban  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Farkas Dávid 
260 |a Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó  |b Szeged  |c 2012 
300 |a 97-108 
490 0 |a Szegedi pszichológiai tanulmányok 
490 0 |a Szegedi pszichológiai tanulmányok : 2012 
520 3 |a Kérdőíves vizsgálatunk célja az volt, hogy magyar középiskolások (N = 236; F = 96, L = 140) körében feltárjuk az egyéni, szituatív, interperszonális és kulturális értékekkel kapcsolatos tényezők hatását az önbevalláson alapuló kollaboratív iskolai csalásra. A használt kérdőívek validitásának tesztelése után öt változó direkt hatását különítettük el a kollaboratív csalás elkövetésére: (a) a csalással szembeni attitűdökét, (b) a tanulmányi átlagét, (c) a tudás megszerzésére irányuló intrinzik-, (d) a külső regulációs extrinzik motivációét és az (e) észlelt csoportkohézióét. Ezen felül meghatároztunk közvetett tényezőket is, melyek a fent bemutatott közvetlen változókon keresztül hatnak a csalásra. A feltárt modell lehetőséget ad arra, hogy a magyar kulturális és oktatási közegben le tudjuk írni a szakirodalomban korábban feltárt individuális és szituatív tényezők hatásmechanizmusát. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Pszichológia 
695 |a Iskolai csalás, Versengés, Motiváció, Pszichológia 
700 0 1 |a Orosz Gábor  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/75364/1/szegedi_pszichologiai_tanulmanyok_2012_097-108.pdf  |z Dokumentum-elérés