A képeskönyvek óvodai felhasználása

A képeskönyvolvasás mint a mesélés speciális kommunikációs formája a történetmondás körüli és feletti metabeszéd létrejöttét teszi lehetővé. Ez a jellemző megkülönbözteti minden más meseközvetítési módtól, metodikai szempontból pedig, óvodai-intézményi keretek közt is, lehetőségek sokaságát kínálja:...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Varga Emőke
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2021
Sorozat:Módszertani közlemények 61 No. 2
Kulcsszavak:Mese - óvodai nevelés, Óvodai nevelés - módszer
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74829
LEADER 02026nab a2200217 i 4500
001 acta74829
005 20220331135227.0
008 220331s2021 hu o 0|| hun d
022 |a 2063-3734 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Varga Emőke 
245 1 2 |a A képeskönyvek óvodai felhasználása  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Varga Emőke 
260 |a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar  |b Szeged  |c 2021 
300 |a 65-92 
490 0 |a Módszertani közlemények  |v 61 No. 2 
520 3 |a A képeskönyvolvasás mint a mesélés speciális kommunikációs formája a történetmondás körüli és feletti metabeszéd létrejöttét teszi lehetővé. Ez a jellemző megkülönbözteti minden más meseközvetítési módtól, metodikai szempontból pedig, óvodai-intézményi keretek közt is, lehetőségek sokaságát kínálja: az anyanyelvi és a vizuális ismeretek és készségek fejlesztésén kívül többek közt a szociális és az érzelmi nevelés hasznos eszköze is lehet. A hazai intézményi gyakorlatban a képeskönyvhasználat metodikai stratégiái kevéssé kidolgozottak, noha a kutatás bizonyította, hogy a jól megválasztott és adekvát stratégiával közvetített, állóképes és hangzó szöveges narratívákból felépülő képeskönyvek szerepe az olvasóvá nevelésben jelentős. A tanulmány a nemzetközi képeskönyvkutatás alapkérdéseinek és a képeskönyv fogalmának meghatározása után az óvodai tevékenységekben megvalósuló képeskönyvolvasás (dialogikus olvasás), továbbá a képeskönyv-befogadás és -közvetítés feladatának összetettsége, valamint a szóban forgó könyvtípus mint multimediális eszköz fejlesztő hatásával foglalkozik. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Mese - óvodai nevelés, Óvodai nevelés - módszer 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74829/1/modszertani_061_002_065-092.pdf  |z Dokumentum-elérés