A képeskönyvek óvodai felhasználása
A képeskönyvolvasás mint a mesélés speciális kommunikációs formája a történetmondás körüli és feletti metabeszéd létrejöttét teszi lehetővé. Ez a jellemző megkülönbözteti minden más meseközvetítési módtól, metodikai szempontból pedig, óvodai-intézményi keretek közt is, lehetőségek sokaságát kínálja:...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Szeged
2021
|
Sorozat: | Módszertani közlemények
61 No. 2 |
Kulcsszavak: | Mese - óvodai nevelés, Óvodai nevelés - módszer |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74829 |
LEADER | 02026nab a2200217 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta74829 | ||
005 | 20220331135227.0 | ||
008 | 220331s2021 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 2063-3734 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Varga Emőke | |
245 | 1 | 2 | |a A képeskönyvek óvodai felhasználása |h [elektronikus dokumentum] / |c Varga Emőke |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar |b Szeged |c 2021 | ||
300 | |a 65-92 | ||
490 | 0 | |a Módszertani közlemények |v 61 No. 2 | |
520 | 3 | |a A képeskönyvolvasás mint a mesélés speciális kommunikációs formája a történetmondás körüli és feletti metabeszéd létrejöttét teszi lehetővé. Ez a jellemző megkülönbözteti minden más meseközvetítési módtól, metodikai szempontból pedig, óvodai-intézményi keretek közt is, lehetőségek sokaságát kínálja: az anyanyelvi és a vizuális ismeretek és készségek fejlesztésén kívül többek közt a szociális és az érzelmi nevelés hasznos eszköze is lehet. A hazai intézményi gyakorlatban a képeskönyvhasználat metodikai stratégiái kevéssé kidolgozottak, noha a kutatás bizonyította, hogy a jól megválasztott és adekvát stratégiával közvetített, állóképes és hangzó szöveges narratívákból felépülő képeskönyvek szerepe az olvasóvá nevelésben jelentős. A tanulmány a nemzetközi képeskönyvkutatás alapkérdéseinek és a képeskönyv fogalmának meghatározása után az óvodai tevékenységekben megvalósuló képeskönyvolvasás (dialogikus olvasás), továbbá a képeskönyv-befogadás és -közvetítés feladatának összetettsége, valamint a szóban forgó könyvtípus mint multimediális eszköz fejlesztő hatásával foglalkozik. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
695 | |a Mese - óvodai nevelés, Óvodai nevelés - módszer | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74829/1/modszertani_061_002_065-092.pdf |z Dokumentum-elérés |