Bevezetés a mentorálásba a Szegedi Tudományegyetem óvodapedagógus szakos hallgatóinak előzetes ismeretei és vélekedései a mentorálásról a pandémia idején /

A mentorálás az élet minden területén egyre inkább napjaink alapfeladatai közé tartozik. A fogalom − más-más megközelítésben − különböző tartalmat, folyamatot és tevékenységeket takar: támogató, segítő, útmutató, irányító, nagy tapasztalattal rendelkező személy, kritikusbarát. Tanulmányunkban annak...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Soós Katalin
Hódi Ágnes
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szeged 2021
Sorozat:Módszertani közlemények 61 No. 2
Kulcsszavak:Mentorálás, Óvodai nevelés, Pedagógusképzés, Óvodapedagógus-képzés, Világjárvány
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74827
LEADER 02561nab a2200229 i 4500
001 acta74827
005 20220331134402.0
008 220331s2021 hu o 0|| hun d
022 |a 2063-3734 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Soós Katalin 
245 1 0 |a Bevezetés a mentorálásba   |h [elektronikus dokumentum] :  |b a Szegedi Tudományegyetem óvodapedagógus szakos hallgatóinak előzetes ismeretei és vélekedései a mentorálásról a pandémia idején /  |c  Soós Katalin 
260 |a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar  |b Szeged  |c 2021 
300 |a 30-48 
490 0 |a Módszertani közlemények  |v 61 No. 2 
520 3 |a A mentorálás az élet minden területén egyre inkább napjaink alapfeladatai közé tartozik. A fogalom − más-más megközelítésben − különböző tartalmat, folyamatot és tevékenységeket takar: támogató, segítő, útmutató, irányító, nagy tapasztalattal rendelkező személy, kritikusbarát. Tanulmányunkban annak a kutatásnak a bevezető lépéseit és eredményeit kívánjuk bemutatni, amelyet a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar első- és másodéves óvodapedagógus hallgatóinak körében végeztünk el. Kutatásunk a hallgatók mentorálással kapcsolatos ismereteinek feltárását célozta, valamint kíváncsiak voltunk a hallgatók jövőképére, jóllétére a Covid19 árnyékában. Mindemellett vizsgálatunk az online oktatással kapcsolatos véleményükre, preferenciáikra is kitért. Kutatásunkban egy saját fejlesztésű kérdőívet alkalmaztunk. A 6 zárt és 11 nyílt végű tételt tartalmazó kérdőív a hallgatók mentorálással kapcsolatos előzetes ismereteiről, elvárásairól, a segítés és a mentorálás kapcsolatrendszerével kapcsolatos tudásáról, valamint a Covid-helyzettel kapcsolatos érzéseiről és elvárásairól gyűjtött információt. Eredményeink rámutatnak arra, hogy a hallgatóknak szükségük van olyan támogató rendszerre, amely segíti őket az egyetemi létbe való beilleszkedésben, a pályaszocializáció kialakulásában és nem utolsósorban a váratlanul előforduló, különleges helyzetekkel való megküzdésben. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Oktatástudomány 
695 |a Mentorálás, Óvodai nevelés, Pedagógusképzés, Óvodapedagógus-képzés, Világjárvány 
700 0 1 |a Hódi Ágnes  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74827/1/modszertani_061_002_030-048.pdf  |z Dokumentum-elérés