Bevezetés a mentorálásba a Szegedi Tudományegyetem óvodapedagógus szakos hallgatóinak előzetes ismeretei és vélekedései a mentorálásról a pandémia idején /
A mentorálás az élet minden területén egyre inkább napjaink alapfeladatai közé tartozik. A fogalom − más-más megközelítésben − különböző tartalmat, folyamatot és tevékenységeket takar: támogató, segítő, útmutató, irányító, nagy tapasztalattal rendelkező személy, kritikusbarát. Tanulmányunkban annak...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar
Szeged
2021
|
Sorozat: | Módszertani közlemények
61 No. 2 |
Kulcsszavak: | Mentorálás, Óvodai nevelés, Pedagógusképzés, Óvodapedagógus-képzés, Világjárvány |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74827 |
LEADER | 02561nab a2200229 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta74827 | ||
005 | 20220331134402.0 | ||
008 | 220331s2021 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 2063-3734 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Soós Katalin | |
245 | 1 | 0 | |a Bevezetés a mentorálásba |h [elektronikus dokumentum] : |b a Szegedi Tudományegyetem óvodapedagógus szakos hallgatóinak előzetes ismeretei és vélekedései a mentorálásról a pandémia idején / |c Soós Katalin |
260 | |a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar |b Szeged |c 2021 | ||
300 | |a 30-48 | ||
490 | 0 | |a Módszertani közlemények |v 61 No. 2 | |
520 | 3 | |a A mentorálás az élet minden területén egyre inkább napjaink alapfeladatai közé tartozik. A fogalom − más-más megközelítésben − különböző tartalmat, folyamatot és tevékenységeket takar: támogató, segítő, útmutató, irányító, nagy tapasztalattal rendelkező személy, kritikusbarát. Tanulmányunkban annak a kutatásnak a bevezető lépéseit és eredményeit kívánjuk bemutatni, amelyet a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar első- és másodéves óvodapedagógus hallgatóinak körében végeztünk el. Kutatásunk a hallgatók mentorálással kapcsolatos ismereteinek feltárását célozta, valamint kíváncsiak voltunk a hallgatók jövőképére, jóllétére a Covid19 árnyékában. Mindemellett vizsgálatunk az online oktatással kapcsolatos véleményükre, preferenciáikra is kitért. Kutatásunkban egy saját fejlesztésű kérdőívet alkalmaztunk. A 6 zárt és 11 nyílt végű tételt tartalmazó kérdőív a hallgatók mentorálással kapcsolatos előzetes ismereteiről, elvárásairól, a segítés és a mentorálás kapcsolatrendszerével kapcsolatos tudásáról, valamint a Covid-helyzettel kapcsolatos érzéseiről és elvárásairól gyűjtött információt. Eredményeink rámutatnak arra, hogy a hallgatóknak szükségük van olyan támogató rendszerre, amely segíti őket az egyetemi létbe való beilleszkedésben, a pályaszocializáció kialakulásában és nem utolsósorban a váratlanul előforduló, különleges helyzetekkel való megküzdésben. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
695 | |a Mentorálás, Óvodai nevelés, Pedagógusképzés, Óvodapedagógus-képzés, Világjárvány | ||
700 | 0 | 1 | |a Hódi Ágnes |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74827/1/modszertani_061_002_030-048.pdf |z Dokumentum-elérés |