A Komédia és a látomás mint irodalmi műfaj

A látomás (visio), a középkori irodalom e kedvelt műfaja megkerülhetetlen a Komédia forrásai között, mivel a mű alapsémáját nyújtja. Dante főművét – e tradíció perspektívájából – a látomásirodalom csúcsteljesítményének tarthatjuk, így látja a középkor irodalomtörténészeinek jelentős része, pl. Jacqu...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Draskóczy Eszter
További közreműködők: Dante Alighieri
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: MTA-SZTE Antikvitás és Reneszánsz: Források és Recepció Kutatócsoport Szeged 2021
Sorozat:Antikvitás és reneszánsz
Kulcsszavak:Olasz irodalom - eposz, Műelemzés, Olasz irodalom története - középkor
Tárgyszavak:
doi:10.14232/antikren.2021.8.83-110

Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/74743
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A látomás (visio), a középkori irodalom e kedvelt műfaja megkerülhetetlen a Komédia forrásai között, mivel a mű alapsémáját nyújtja. Dante főművét – e tradíció perspektívájából – a látomásirodalom csúcsteljesítményének tarthatjuk, így látja a középkor irodalomtörténészeinek jelentős része, pl. Jacques Le Goff vagy Teodolinda Barolini. Jelen cikk a látomások és a túlvilági utazástörténetek néhány műfaji jellegzetességét járja körül, a dantei Komédia előzményeiként vizsgálva ezeket a szövegtípusokat. A popular genre of medieval literature, visions (visio), are extremely important sources of Dante’s Comedy since they serve as the very model of the work itself. From the perspective of this tradition, Dante’s Comedy is certainly a masterpiece of visionary literature, an opinion shared by leading scholars of medieval history such as Jacques Le Goff or Teodolinda Barolini. This study delves into some characteristic features of the visionary genre as well as the accounts of otherworldly journeys, interpreting these texts as literary forerunners of Dante’s Comedy.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:83-110
ISSN:2560-2659