A Komplex Alapprogram Művészetalapú alprogramjának jelentősége a végzettség nélküli iskolaelhagyás prevenciójában
Behind the early unqualified school-leaving there are complex, connected and interaction reasons (student, teacher, pedagogical and social factors). In the case of preventing the early unqualified school- leaving, it is important to feel good for the students in school from the beginning and it is a...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2020
|
Sorozat: | Módszertani közlemények
60 No. 3 |
Kulcsszavak: | Társadalmi beilleszkedés, Képességfejlesztés, Nevelés - közösségi, Neveléslélektan, Iskolai végzettség, Iskolai nevelés, Pedagógia - módszer, Művészetalapú program |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74600 |
LEADER | 01650nab a2200205 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta74600 | ||
005 | 20220309101345.0 | ||
008 | 220309s2020 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 2063-3734 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
041 | |a eng | ||
100 | 1 | |a Hanák Zsuzsanna | |
245 | 1 | 2 | |a A Komplex Alapprogram Művészetalapú alprogramjának jelentősége a végzettség nélküli iskolaelhagyás prevenciójában |h [elektronikus dokumentum] / |c Hanák Zsuzsanna |
260 | |c 2020 | ||
300 | |a 17-20 | ||
490 | 0 | |a Módszertani közlemények |v 60 No. 3 | |
520 | 3 | |a Behind the early unqualified school-leaving there are complex, connected and interaction reasons (student, teacher, pedagogical and social factors). In the case of preventing the early unqualified school- leaving, it is important to feel good for the students in school from the beginning and it is a very strong ‘influencing force’. The active and motivated work is essential inside and outside of school for it. The aim of the Komplex Basic Program is to reduce the unqualified school leaving. The Art Subroutine of this Program can help the reducing of school leaving with the tools of art education. The Art Subroutine is between the choices of advanced studies in Eszterházy Károly University from 2018. The program is shown in this study. | |
695 | |a Társadalmi beilleszkedés, Képességfejlesztés, Nevelés - közösségi, Neveléslélektan, Iskolai végzettség, Iskolai nevelés, Pedagógia - módszer, Művészetalapú program | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74600/1/modszertani_060_003_017-020.pdf |z Dokumentum-elérés |