Egy kísérleti fejlesztőprogram alkalmazása első osztályos gyermekeknél
A tanulmány egy – a DIFER-programcsomag alapján – általam kidolgozott fejlesztőprogram hatásait vizsgálja első osztályos gyermekeknél. Munkámmal azt szerettem volna igazolni, hogy egy tervszerűen felépített fejlesztőprogrammal jelentősen meg lehet könnyíteni az első osztályba érkező kisgyermekek tan...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2021
|
Sorozat: | Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben
2 |
Kulcsszavak: | Képességfejlesztés - általános iskola, DIFER-programcsomag |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/74054 |
LEADER | 02241naa a2200229 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta74054 | ||
005 | 20221108104455.0 | ||
008 | 211102s2021 hu o 1|| hun d | ||
020 | |a 978-615-5946-44-8 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Schädt Andrea | |
245 | 1 | 0 | |a Egy kísérleti fejlesztőprogram alkalmazása első osztályos gyermekeknél |h [elektronikus dokumentum] / |c Schädt Andrea |
260 | |c 2021 | ||
300 | |a 38-49 | ||
490 | 0 | |a Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben |v 2 | |
520 | 3 | |a A tanulmány egy – a DIFER-programcsomag alapján – általam kidolgozott fejlesztőprogram hatásait vizsgálja első osztályos gyermekeknél. Munkámmal azt szerettem volna igazolni, hogy egy tervszerűen felépített fejlesztőprogrammal jelentősen meg lehet könnyíteni az első osztályba érkező kisgyermekek tanulási folyamatát. Feltevéseim igazolása végett egy általános iskola első osztályos tanulóival a tanév elején és a félév végén is felvettem a DIFER-tesztet. Szeptembertől a két leggyengébben teljesítő gyermeket fél évig fejlesztettem. Az ő eredményeiket vetettem össze két átlagosan teljesítő tanulóéval. A fejlesztőmunka során nagy hangsúlyt fektettem – a gyerekek aktuális fejlettségi szintjén túl – a tanulók egyéni szükségleteire, életkori sajátosságaira, érdeklődési területeire, a sikerélmény biztosítására, a játékos, illetve játékba ágyazott fejlesztésre, valamint a lépésről lépésre történő haladás elvére. A félévnyi célirányos fejlesztés hatására az év elején gyengébben teljesítő tanítványaim értékei a félév végére nem lettek ugyan jobbak a nem fejlesztett társaikénál, azonban önmagukhoz mért fejlődésük jelentős lett. | |
650 | 4 | |a Bölcsészettudományok | |
650 | 4 | |a Nyelvek és irodalom | |
695 | |a Képességfejlesztés - általános iskola, DIFER-programcsomag | ||
710 | |a Határtalan nyelvészet alkalmazásban, határtalan alkalmazás a nyelvészetben (2.) (2020) (Szeged) | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/74054/1/hatartalan_nyelveszet_tanulmanykotet_2021_038-049.pdf |z Dokumentum-elérés |