Szociálpedagógia alapszakos hallgatók előzetes elképzelései és tanulmányaik befejezését követő értékelése a képzés vonatkozásában
A hallgatói vélemények ismerete fontos a képzőintézmények számára. Értékes információkat jelenthet a hallgatók szakmával kapcsolatos előzetes elképzeléseinek felmérése, majd a tanulmányok végén a tapasztalatok monitorozása. Kvantitatív vizsgálatunk fókuszában a képzésbe belépő (N=39), illetve sikere...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2021
|
Sorozat: | Módszertani közlemények
61 No. 1 |
Kulcsszavak: | Pedagógus hivatás, Tanárképzés - Magyarország |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/72888 |
LEADER | 01879nab a2200229 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta72888 | ||
005 | 20230303080457.0 | ||
008 | 210622s2021 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 2063-3734 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Fizel Natasa | |
245 | 1 | 0 | |a Szociálpedagógia alapszakos hallgatók előzetes elképzelései és tanulmányaik befejezését követő értékelése a képzés vonatkozásában |h [elektronikus dokumentum] / |c Fizel Natasa |
260 | |c 2021 | ||
300 | |a 82-96 | ||
490 | 0 | |a Módszertani közlemények |v 61 No. 1 | |
520 | 3 | |a A hallgatói vélemények ismerete fontos a képzőintézmények számára. Értékes információkat jelenthet a hallgatók szakmával kapcsolatos előzetes elképzeléseinek felmérése, majd a tanulmányok végén a tapasztalatok monitorozása. Kvantitatív vizsgálatunk fókuszában a képzésbe belépő (N=39), illetve sikeres záróvizsgát tett hallgatók (N=44) álltak. Az adatgyűjtés nyitott és Likert-skálás kérdések alkalmazásával történt. Az adatok feldolgozása után megállapítható, hogy a tanulmányaikat kezdő hallgatók nyitottak, a képzés éveiben pedig – visszajelzéseik alapján – megkapják azt a tudást, azokat az elméleti ismereteket és gyakorlati terepeken szerzett jártasságot, melyek birtokában elkezdhetik a segítő tevékenységet. Fontos és szükséges a hallgatói ismeretek, vélemények feltérképezése, és az eredmények beépítése a képzésbe. Érdemes rendszeressé tenni a vizsgálatokat és bővíteni a felmért területek körét. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Oktatástudomány | |
695 | |a Pedagógus hivatás, Tanárképzés - Magyarország | ||
700 | 0 | 1 | |a Piczil Márta |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/72888/1/modszertani_061_001_082-096.pdf |z Dokumentum-elérés |