Teaching about the Holocaust using video testimonies pedagogical aims and research results of the impact and efficacy of lessons /
The present paper introduces results of the research conducted by the Oral History and History Education Research Group (OHERG) of the Hungarian Academy of Sciences at the University of Szeged. One of the assumptions of this research is that testimony-based lesson using multimedia devices and an app...
Elmentve itt :
Szerző: | Mezei Mónika |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2020
|
Sorozat: | Belvedere Meridionale
32 No. 4 |
Kulcsszavak: | Történelem tanítása, Zsidóüldözés - 1939-1945 |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/belv.2020.4.3 |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/72653 |
Hasonló tételek
-
The Impact of Video Testimonies in Holocaust Education in Hungary
Szerző: Jancsák Csaba, et al.
Megjelent: (2019) -
About music therapy in general, and in the music teaching
Szerző: Szabadi Magdolna
Megjelent: (2012) -
The use of video in teaching english as a foreign language The "movie way" /
Szerző: Molnár Mariann
Megjelent: (2007) -
A holocaust hatása családunk öt generációjára
Szerző: Schőner Alfréd
Megjelent: (2019) -
Teachers’ Beliefs About the Usefulness and Feasibility of the TARGETS Dimensions (Poster 12)
Szerző: Fejes József Balázs, et al.
Megjelent: (2024)