A digitalizáció az Óperencián és az üveghegyen is túl az Ipar 4.0-hoz vezető út online kurzusokon keresztül /
A felsőoktatási piacokon belül nem csak az oktatási portfólió és az intézményrendszer van mozgásban 2010 óta, de átalakulóban van a tartalom fogyasztása is. A tanteremmel és a tanári jelenléttel leírható elsődleges fogyasztási mintázatok a digitális transzformáció mentén, a tömeges személyre szabás...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2020
|
Sorozat: | Társadalmi és gazdasági folyamatok elemzésének kérdései a XXI. században
|
Kulcsszavak: | Felsőoktatás - Magyarország - 21. sz., Pedagógia - digitális |
Tárgyszavak: | |
doi: | 10.14232/tgfek21sz.12 |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/72011 |
Tartalmi kivonat: | A felsőoktatási piacokon belül nem csak az oktatási portfólió és az intézményrendszer van mozgásban 2010 óta, de átalakulóban van a tartalom fogyasztása is. A tanteremmel és a tanári jelenléttel leírható elsődleges fogyasztási mintázatok a digitális transzformáció mentén, a tömeges személyre szabás eszközrendszerével üzemszerűen működtethetők az online térben is: több tíz millió hallgatója van az online kurzusoknak világszerte. A cikkben egy generalista megközelítés mentén azt mutatom be, hogyan alakult ki ennek platform gazdasági modellje, kik ennek legnagyobb üzleti szereplői, milyen jellemző volumenekkel találkozhatunk. A magyarázó változók feltárása mellett bemutatásra kerül, hogy miért lehet sikeres egy MOOC (Massive Open Online Course) alapú képzési portfólió hosszabbtávon, és milyen átmeneti hibrid megoldások állnak előttünk annak érdekében, hogy az Ipar 4.0 megvalósításához szükséges oktatási transzformáció mozgásba lendüljön Magyarországon is. Higher education has experienced changes not only in announced courses and institutional system since 2010, but consumption has also been transformed. Primary patters characterized by a classroom and the presence of a teacher change through digital transformation. Webinars and online courses can be operationally implemented on the internet by the instrument of mass personalization. Today, online courses have tens of millions of students worldwide. The article presents how its platform business model has developed, who its major business actors are and what volumes we can find. In addition to exploring the explanatory variables, I describe why an MOOCbased (Massive Open Online Course) education can be successful and sustainable. On this basis, it is practical to develop hybrid solutions even in the short term to facilitate the educational system required for the implementation of Industry 4.0 in Hungary. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 177-187 |