A comparison of ethnic majority and minority students’ epistemological beliefs about history
The aim of the research is to compare ethnic majority and minority students’ epistemological beliefs about history. A total of 732 (509 from Hungary and 223 from Vojvodina) grade 11 and grade 12 students were involved in the study. The students evaluated 26 closed, abstract statements of the adapted...
Elmentve itt :
Szerző: | Kósa Maja |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2019
|
Sorozat: | Belvedere Meridionale
31 No. 4 |
Kulcsszavak: | Történelem tanítása, Történettudomány |
doi: | 10.14232/belv.2019.4.3 |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/68550 |
Hasonló tételek
-
The adaptation of a questionnaire on epistemological beliefs concerning history
Szerző: Kósa Maja
Megjelent: (2018) -
First-Year Teacher Education Students’ Epistemological Beliefs About Science and History Domain-Specific Profiles and Relationships /
Szerző: Korom Erzsébet, et al.
Megjelent: (2023) -
Students' Beliefs about Teachers' Roles in Vietnamese Classrooms
Szerző: Nguyen Van Son, et al.
Megjelent: (2021) -
Theories about ethnicity in Literature
Szerző: Kürtösi Katalin
Megjelent: (2005) -
Hungarian university students' habits with and beliefs about extramural English
Szerző: Hajdu Klaudia
Megjelent: (2023)