Felsőfokú szakképzések a Debreceni Egyetemen
Tanulmányom célja a hazai felsőfokú szakképzés gazdasági és társadalmi környezetének valamint az ehhez tartozó fogalmi keretnek a bemutatása. A kétéves képzés fejlődésében fontos mérföldkőnek számított a bolognai rendszer 2006-ban történt bevezetése. Ez új alapokra helyezte a képzést és új lehetőség...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2014
|
Sorozat: | Oktatáskutatás határon innen és túl
|
Kulcsszavak: | Felsőoktatás - Magyarország, Szakképzés - Magyarország |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/65688 |
LEADER | 03406naa a2200205 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta65688 | ||
005 | 20200414144333.0 | ||
008 | 200226s2014 hu o 0|| zxx d | ||
020 | |a 978-615-5372-17-9 | ||
022 | |a 2064-6755 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Szabó Barbara | |
245 | 1 | 0 | |a Felsőfokú szakképzések a Debreceni Egyetemen |h [elektronikus dokumentum] / |c Szabó Barbara |
260 | |c 2014 | ||
300 | |a 352-368 | ||
490 | 0 | |a Oktatáskutatás határon innen és túl | |
520 | 3 | |a Tanulmányom célja a hazai felsőfokú szakképzés gazdasági és társadalmi környezetének valamint az ehhez tartozó fogalmi keretnek a bemutatása. A kétéves képzés fejlődésében fontos mérföldkőnek számított a bolognai rendszer 2006-ban történt bevezetése. Ez új alapokra helyezte a képzést és új lehetőséget, és teret nyitott meg a felsőfokú szakképzésekre jelentkezők számára. Annak érdekében, hogy a képzés kialakulását jobban megérthessük nemzetközi szintű, főként európai kitekintést tettem. Ezen témák mellett említési szinten foglalkozok az elmúlt 10-12 évben végzett jelentős hazai felsőfokú szakképzési kutatásokkal /Többek között: (Hrubos, 2002), (Fehérvári, 2009), Gurbán (2009), Farkas É. (2009), Farkas P. (2009), Karsai (2011)/. Kutatásomban elsősorban a Debreceni Egyetem elmúlt 12 évében folytatott akkreditált iskolarendszerű felsőfokú szakképzés és felsőfokú szakképzés történetét, fejlődését vizsgálom. Az egyetem és a felvi.hu statisztikai adataira alapozva másodlagos elemzést végzek. Úgy gondolom, hogy tanulmányom egy olyan témára világít rá, amely egyre nagyobb figyelmet kap, főként mostanság, hogy a képzés elnevezése és szerkezete is változik. A változások kapcsán érdekességként említeném, hogy egyfajta ciklikusság figyelhető meg a képzésben, hiszen körülbelül hét évente egyfajta szerkezeti és névbeli változáson megy át a képzés (1997/98- AIFSZ, 2006-FSZ, 2013-FOSZ). The starting point in my thesis is the examination of economic and social milieu of the advanced level specialized education in Hungarian higher education. In the evolution of the two-year training the introducation of the Bologna System in 2006 was considered as a milestone event. This put the training on a new basis and opened up new opportunities for those who wanted to get specialized higher education. So as to understand the development of the new system I have done research mainly on the European situation. Besides the above mentioned topics I have carried out research on the significant work of academics produced in the past 10-12 years. Among others: (Hrubos, 2002), (Fehérvári, 2009), Gurbán (2009), Farkas É. (2009), Farkas P. (2009), Karsai (2011)/ Overall I think that my thesis pours light on a topic, which deserves more and more attention, especially nowadays as the name and the system are changing. I would like to mention as an interesting factor in connection with the changes that a certain cyclic tendency can be observred in the training as some kind of modification in name and structure can be observed once in seven years. | |
695 | |a Felsőoktatás - Magyarország, Szakképzés - Magyarország | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/65688/1/oktataskutatas_352-368.pdf |z Dokumentum-elérés |