Szekvenciajelölés gráfalapú, részben felügyelt tanulási módszerrel
A felügyelt tanulás f problémája, hogy az egyedek kézi jelölése költséges és idigényes. Ez különösen igaz a szekvenciajelölés esetében, ahol egy tanítóhalmaz elkészítése több ezer token átvizsgálását igényli. Természetesen adódik az az igény, hogy olyan módszereket dolgozzunk ki, amelyek kevesebb ta...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Testületi szerző: | |
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2009
|
Sorozat: | Magyar Számítógépes Nyelvészeti Konferencia
6 |
Kulcsszavak: | Nyelvészet - számítógép alkalmazása |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/58727 |
Tartalmi kivonat: | A felügyelt tanulás f problémája, hogy az egyedek kézi jelölése költséges és idigényes. Ez különösen igaz a szekvenciajelölés esetében, ahol egy tanítóhalmaz elkészítése több ezer token átvizsgálását igényli. Természetesen adódik az az igény, hogy olyan módszereket dolgozzunk ki, amelyek kevesebb tanítópélda ellenére is megfelel modellt képesek építeni. Továbbá a klasszikus, szekvenciajelölésre használt algoritmusok kis méret tanítóhalmazokon legtöbbször rosszul teljesítenek. Ezzel szemben a részben felügyelt tanulás éppen az elz igénynek próbál eleget tenni. Kísérleteinkben arra igyekeztünk rámutatni, hogy kis számú tanítópéldán alkalmazva a gráfalapú, részben felügyelt tanulási módszereket, azok jobb eredményt érnek el, mint a manapság gyakran alkalmazott szekvenciajelölk. |
---|---|
Terjedelem/Fizikai jellemzők: | 360-363 |
ISBN: | 978-963-482-982-9 |