Vállalkozói személyiségjegyek és a vállalkozók megítélése három csoport szemszögéből

A kutatás célja vállalkozók, vállalkozni szándékozó és nem szándékozó közgazdász hallgatók vállalkozói vonatkozású személyiségjegyeinek, és a vállalkozókról kialakult képének összehasonlítása volt. A kutatáshoz felhasznált elméletek a teljesítménymotiváció, a három dimenziós kontrollhely és a három...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Repisky Máté
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2015
Sorozat:Műhelytanulmányok 15
TDK műhelytanulmányok : „első szárnypróbáltatások” 15
Kulcsszavak:Vállalkozás
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/57752
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:A kutatás célja vállalkozók, vállalkozni szándékozó és nem szándékozó közgazdász hallgatók vállalkozói vonatkozású személyiségjegyeinek, és a vállalkozókról kialakult képének összehasonlítása volt. A kutatáshoz felhasznált elméletek a teljesítménymotiváció, a három dimenziós kontrollhely és a három tényezős vállalkozói orientáció voltak. A kutatásban online kérdőívet használtam a megkérdezéshez, melyből egy 165 fős minta gyűlt össze, mely 107 hallgatói és 45 vállalkozói kitöltést jelent. A hallgatóin belül a vállalkozni szándékozó hallgatók elemszáma 28 fő. Azt az eredményt kaptam, hogy a vállalkozni szándékozó hallgatók vizsgált személyiségjegyei több dimenzió esetén valóban közelebb állnak a vállalkozókhoz, mint a hallgatótársaikhoz. Az előzőeken túl arra az eredményre jutottam, hogy a vállalkozók képe általánosságban a vállalkozókról negatívabb, mint az egyetemi hallgatóknak róluk.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:66-84
ISBN:978-963-306-416-0
ISSN:2061-5353