Az innovatív vállalkozói karakter nyomában

Kutatásaink célja eddig nem vizsgált összefüggésekre rávilágítani a vállalkozói karakterrel kapcsolatban. Ebben a tanulmányban az ehhez a kutatáshoz kapcsolódó modelleket, eszközöket mutatjuk be. A szervezetek hatékonyságát számos külső tényező befolyásolja, valamint belülről a tágabb értelemben vet...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Farkas Gergely
Málovics Éva
Kincsesné Vajda Beáta
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2017
Sorozat:Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban
Kulcsszavak:Vállalkozás, Vezetés - vállalati, Innováció
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/57691
LEADER 02147naa a2200217 i 4500
001 acta57691
005 20200414143757.0
008 190529s2017 hu o 0|| zxx d
020 |a 978-963-306-544-0 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Farkas Gergely 
245 1 3 |a Az innovatív vállalkozói karakter nyomában  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Farkas Gergely 
260 |c 2017 
300 |a 65-79 
490 0 |a Menedzsment innovációk az üzleti és a nonbusiness szférákban 
520 3 |a Kutatásaink célja eddig nem vizsgált összefüggésekre rávilágítani a vállalkozói karakterrel kapcsolatban. Ebben a tanulmányban az ehhez a kutatáshoz kapcsolódó modelleket, eszközöket mutatjuk be. A szervezetek hatékonyságát számos külső tényező befolyásolja, valamint belülről a tágabb értelemben vett szervezeti kultúra. Mi a tágabb szervezeti tényezők helyett a vezető személyes beállítódására fókuszálunk, mert véleményünk szerint az a cég, amit nem vállalkozó karakterű vezető irányít, az működhet üzemszerűen, de a schumpeteri értelemben nem lesz igazi vállalkozás. Négy szempontból vizsgáltuk a vállalkozót és a vállalkozását. A Schwartz-féle érték modellel a vállalkozó személyes értékeit vizsgáltuk. A Slevin és társai nevéhez köthető vállalkozói orientáció a Schumpeter által megfogalmazott vállalkozói szemléletet ragadja meg. A szervezeti tanulással kapcsolatos Sinkula, Baker és Noordewier által leírt egyes tényezőkkel a vállalkozás belső innovációs stratégiái jellemezhetők. A Miles-Snow stratégiai tipológia a szervezeteket innovációs tevékenységük alapján csoportosítja. Ezek együttes vizsgálatával lehetségesnek tartjuk egy az innovációt támogató vállalkozói karakter megragadását. 
695 |a Vállalkozás, Vezetés - vállalati, Innováció 
700 0 1 |a Málovics Éva  |e aut 
700 0 2 |a Kincsesné Vajda Beáta  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/57691/1/menedzsment_innovaciok_az_uzleti_es_a_nonbusiness_szferakban_065-079.pdf  |z Dokumentum-elérés