A szervezeti kultúra és a tanulmányi teljesítmény összefüggéseinek empirikus vizsgálata a Debreceni Egyetem Természettudományi és Technológiai Karán = Empirical analysis of the relationship between organizational culture and academic performance at the University of Debrecen Faculty of Science and Technology
The current paper examines two main research questions. First, how strongly are the characteristics of a higher education institution’s organizational culture and the academic performance of its students related? Second, how strong is the connection between the student’s academic performance and the...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2017
|
Sorozat: | Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat
9 No. 3-4 |
Kulcsszavak: | Szervezés - vállalati, Vállalati kultúra, Vezetés - vállalati, Vezetéstudomány, Felsőoktatás - Magyarország |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/54996 |
LEADER | 02081nab a2200217 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta54996 | ||
005 | 20210723090018.0 | ||
008 | 180625s2017 hu o 0|| zxx d | ||
022 | |a 2064-4361 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a zxx | ||
100 | 1 | |a Kun András István | |
245 | 1 | 2 | |a A szervezeti kultúra és a tanulmányi teljesítmény összefüggéseinek empirikus vizsgálata a Debreceni Egyetem Természettudományi és Technológiai Karán = Empirical analysis of the relationship between organizational culture and academic performance at the University of Debrecen Faculty of Science and Technology |h [elektronikus dokumentum] / |c Kun András István |
260 | |c 2017 | ||
300 | |a 43-50 | ||
490 | 0 | |a Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat |v 9 No. 3-4 | |
520 | 3 | |a The current paper examines two main research questions. First, how strongly are the characteristics of a higher education institution’s organizational culture and the academic performance of its students related? Second, how strong is the connection between the student’s academic performance and their perceived cultural fitness? The analysis is building on a previous study (Hanesz, Kun and Ujhelyi, 2016), and using data from the survey conducted at the University of Debrecen Faculty of Science and Technology. The cultural diagnosis tool was the OCAI. However, an extended set of variables is in focus this time. Analysing the data with simple statistical methods we have found that the self-reported grade-performance of the students is higher if the perceived culture is more clan-like or adhocracy-like and less market-like. Results also supported that those who are more culturally fit are tend to be those who perform better in their studies. | |
695 | |a Szervezés - vállalati, Vállalati kultúra, Vezetés - vállalati, Vezetéstudomány, Felsőoktatás - Magyarország | ||
700 | 0 | 1 | |a Molnár Vivien |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Ujhelyi Mária |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/54996/1/taylor_2017_003_004_043-050.pdf |z Dokumentum-elérés |