Régi-új irányok a városfejlesztésben a sétálható városok nyújtotta gazdaságfejlesztési lehetőségek /
Manapság a városok kulcsfontosságúak az innováció szempontjából, tehát a városi fejlődés a növekedés egy fontos tényezője. Egyre inkább megfigyelhető azonban, hogy a nagyobb városokban egyre erőteljesebben érzékeltetik hatásukat az ún. urbanizációs hátrányok: a zaj, légszennyezettség, túlzsúfoltság...
Elmentve itt :
Szerzők: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Könyv része |
Megjelent: |
2017
|
Sorozat: | SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Várakozások és gazdasági interakciók |
Kulcsszavak: | Városfejlesztés - Szeged, Fenntartható fejlődés |
Tárgyszavak: | |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/49712 |
LEADER | 03785naa a2200289 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta49712 | ||
005 | 20220303143453.0 | ||
008 | 171130s2017 hu o 0|| hun d | ||
020 | |a 978-963-315-348-2 | ||
022 | |a 1588-8533 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
041 | |a eng | ||
100 | 1 | |a Szűcs Petra | |
245 | 1 | 0 | |a Régi-új irányok a városfejlesztésben |h [elektronikus dokumentum] : |b a sétálható városok nyújtotta gazdaságfejlesztési lehetőségek / |c Szűcs Petra |
260 | |c 2017 | ||
300 | |a 225-238 | ||
490 | 0 | |a SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei | |
490 | 0 | |a Várakozások és gazdasági interakciók | |
520 | 3 | |a Manapság a városok kulcsfontosságúak az innováció szempontjából, tehát a városi fejlődés a növekedés egy fontos tényezője. Egyre inkább megfigyelhető azonban, hogy a nagyobb városokban egyre erőteljesebben érzékeltetik hatásukat az ún. urbanizációs hátrányok: a zaj, légszennyezettség, túlzsúfoltság stb. A gépjárművek egyre több helyet követelnek maguknak a városokban, ami rontja az emberek számára szükséges élettér minőségét, ami társadalmi és gazdasági szempontból egyaránt káros. Megoldást jelenthet a fenntartható városi mobilitás, melynek közismert eleme a környezetbarát tömegközlekedés, kevésbé közismert eleme a sétálhatóság. Utóbbi egyre inkább előtérbe kerül fenntartható városfejlesztési stratégiák készítése során, azonban elsősorban az USA nagyvárosaira készültek eddig walkability mérések. Tanulmányunkban arra a kérdésre keressük a választ, hogy hogyan értelmezhető a sétálhatóság fogalma európai közepes méretű városokra. Kutatásunk során személyesen végeztünk primer felméréseket (résztvevő megfigyelés, kérdőív, szakértői mélyinterjú) Szegeden, hogy a sétálhatóság szintjét, és fejlesztési lehetőségeit kutassuk. Kutatásunk igazolta, hogy a sétálhatóság koncepciója közepes méretű városokban is hasznos városfejlesztési eszköz lehet. Nowadays cities are the key to innovation so urban development is an element for growth. However, it is noticeable that in bigger cities the so called disadvantages of urbanization, such as noise and air pollution, overcrowding, etc. exert their impacts more and more strongly. Vehicles require more and more space for themselves in cities, decreasing the quality of the living space people need, which is harmful from the point of view of the society and the economy as well. Sustainable urban mobility can be a solution, which has two elements: the well-known environmentally friendly public transport, and the less known walkability. The latter comes to the front in the course of the preparation of sustainable city development strategies; nevertheless, walkability measurements have been taken principally in the USA’s big cities. In our study we search for the answer to the question how the concept of walkability is interpretable in a middle-sized European city – Szeged. In the course of our research we conducted primer on-the-spot surveys (participant observation, questionnaire, expert in-depth interview) to investigate the level of walkability and its improvement opportunities. Our survey has verified that the concept of walkability could be a useful city development tool even in middle-sized cities. | |
650 | 4 | |a Társadalomtudományok | |
650 | 4 | |a Közgazdasági és gazdálkodástudományok | |
650 | 4 | |a Társadalom- és gazdaságföldrajz | |
695 | |a Városfejlesztés - Szeged, Fenntartható fejlődés | ||
700 | 0 | 1 | |a Lukovics Miklós |e aut |
700 | 0 | 1 | |a Kézy Béla |e aut |
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/49712/1/gtk_2017_225-238.pdf |z Dokumentum-elérés |