Stratégiai alkalmazkodás B2B kontextusban

Tanulmányunkban egy olyan kérdőíves kutatás eredményeit mutatjuk be, amely a hazai vállalkozások stratégiai alkalmazkodási képességét állítja fókuszba, szervezetközi relációban. Kutatásunkban arra a kérdésre kerestük a választ, hogy a szervezetek partnerkapcsolatban jelentkező stratégiai rugalmasság...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerzők: Vilmányi Márton
Tarjányi Margit
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2017
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Várakozások és gazdasági interakciók
Kulcsszavak:Vállalkozás - Magyarország
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/49709
LEADER 02655naa a2200265 i 4500
001 acta49709
005 20220303150010.0
008 171130s2017 hu o 0|| hun d
020 |a 978-963-315-348-2 
022 |a 1588-8533 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
041 |a eng 
100 1 |a Vilmányi Márton 
245 1 0 |a Stratégiai alkalmazkodás B2B kontextusban  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Vilmányi Márton 
260 |c 2017 
300 |a 185-197 
490 0 |a SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei 
490 0 |a Várakozások és gazdasági interakciók 
520 3 |a Tanulmányunkban egy olyan kérdőíves kutatás eredményeit mutatjuk be, amely a hazai vállalkozások stratégiai alkalmazkodási képességét állítja fókuszba, szervezetközi relációban. Kutatásunkban arra a kérdésre kerestük a választ, hogy a szervezetek partnerkapcsolatban jelentkező stratégiai rugalmassága miként járul hozzá a szervezetek együttműködésein keresztül a szervezeti siker észleléséhez. A kutatási modell kialakítása során az erőforrás-alapú nézőpont, valamint a szervezetek tanulás- és tudásalapú elmélete jelentette a kiindulópontot. A vizsgálati kérdés megragadására a B2B relációban felmerülő stratégiai rugalmasság beágyazott szervezeti gyakorlatait használtuk fel. A kutatás eredményeként többféle vállalati viselkedési mintázatot azonosítottunk, melyek eltérő eredményt hordoznak mind a szervezetközi együttműködések, mind a vállalatok észlelt sikeressége tekintetében. The main issue of our research is to model Hungarian enterprises’ strategic flexibility from a relational point of view. Our main question is how strategic flexibility of enterprises can excercise an influence on the perceived success of their relationships and, furthermore, how startegic flexibility and the perceived relationship success influence the perceived success of the organization. For our research we use the resource-based view and organizational learning and knowledge based theory as a starting point. Due to operationalisation of the investigation problem we used the framework of strategic flexibility in B2B context. In our research we have found several behaviour patterns which have affected perceived relationship success and organizational success in different ways. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Közgazdasági és gazdálkodástudományok 
695 |a Vállalkozás - Magyarország 
700 0 1 |a Tarjányi Margit  |e aut 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/49709/1/gtk_2017_185-197.pdf  |z Dokumentum-elérés