The social role and responsibility of small and medium-sized enterprises - results of an empirical investigation applying the social capital approach

An increasing number of projects deal with the social role and responsibilities of small and medium-sized enterprises (SMEs). The special literature on corporate social responsibility (CSR) and most projects determine social responsibility standards for SMEs based on the best practices of large comp...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Málovics György
Dokumentumtípus: Könyv része
Megjelent: 2009
Sorozat:SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Regional competitiveness, innovation and environment
Kulcsszavak:Társadalmi felelősség, Felelősség - vállalati, Kis- és középvállalkozások, Vállalkozás - vezetés, Társadalmi tőke
Tárgyszavak:
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/36335
LEADER 01982naa a2200229 i 4500
001 acta36335
005 20220215084815.0
008 161017s2009 hu o 0|| eng d
022 |a 1588-8533 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a eng 
100 1 |a Málovics György 
245 1 4 |a The social role and responsibility of small and medium-sized enterprises - results of an empirical investigation applying the social capital approach  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Málovics György 
260 |c 2009 
300 |a 222-237 
490 0 |a SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei 
490 0 |a Regional competitiveness, innovation and environment 
520 3 |a An increasing number of projects deal with the social role and responsibilities of small and medium-sized enterprises (SMEs). The special literature on corporate social responsibility (CSR) and most projects determine social responsibility standards for SMEs based on the best practices of large companies. Thus they take the CSR activity of large companies as a benchmark for SMEs. This happens despite the fact that SMEs are structurally different from large companies to a high extent – and thus so is their potential regarding social responsibility. In our study we analyze these differences and the way they influence SMEs’ social responsibilities. Based on our literature review and the results of our qualitative results we conclude that the structural differences of SMEs from large companies should be considered in the relating empirical work and the social role and responsibilities of SMEs can be understood in the light of social capital theory. 
650 4 |a Társadalomtudományok 
650 4 |a Közgazdasági és gazdálkodástudományok 
695 |a Társadalmi felelősség, Felelősség - vállalati, Kis- és középvállalkozások, Vállalkozás - vezetés, Társadalmi tőke 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/36335/1/gtk_2009_en_222-237.pdf  |z Dokumentum-elérés