Az előzetesen megszerzett tudás elismerése az Európai Unióban

In the discipline of knowledge management validation means the accreditation of prior and experiential learning (APEL). This is a process that enables people of all ages, backgrounds and attitudes to receive formal recognition for skills and knowledge they already possess. In France it has a more th...

Teljes leírás

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Keszler Ádám
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2014
Sorozat:Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat 6 No. 1-2
Kulcsszavak:Közgazdaságtudomány
Online Access:http://acta.bibl.u-szeged.hu/34625
LEADER 01391nab a2200193 i 4500
001 acta34625
005 20210723100900.0
008 161017s2014 hu o 0|| hun d
022 |a 2062-1396 
040 |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium  |b hun 
041 |a hun 
100 1 |a Keszler Ádám 
245 1 3 |a Az előzetesen megszerzett tudás elismerése az Európai Unióban  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Keszler Ádám 
260 |c 2014 
300 |a 382-391 
490 0 |a Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat  |v 6 No. 1-2 
520 3 |a In the discipline of knowledge management validation means the accreditation of prior and experiential learning (APEL). This is a process that enables people of all ages, backgrounds and attitudes to receive formal recognition for skills and knowledge they already possess. In France it has a more than 30 years past and this is a recognized method in Western-Europe. In this study I would like to introduce the variations of the APEL in some European countries, including France, the United Kingdom, Netherlands, Estonia and Hungary. My aim is to point that we need to pay more attention for the validation, because in the next few years it can be a very important part of the Hungarian higher education. 
695 |a Közgazdaságtudomány 
856 4 0 |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/34625/1/vikek_014_015_382-391.pdf  |z Dokumentum-elérés