A holisztikus nevelés
A fegyelmezés a gyermek magatartását szabályozza, míg a nevelés föleg az erkölcsiséggel foglalkozik. A valódi intelligencia az erkölcsi törvények ismeretét és betartá- sának szándékát is tartalmazza. Meg kellene teremteni az erkölcsi alapelvekben való egységet az iskolákban. Az ember testből, lélekb...
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
Dokumentumtípus: | Cikk |
Megjelent: |
2003
|
Sorozat: | Módszertani közlemények
43 No. 4 |
Kulcsszavak: | Neveléstudomány |
Online Access: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/28605 |
LEADER | 01819nab a2200193 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | acta28605 | ||
005 | 20210222094550.0 | ||
008 | 161017s2003 hu o 0|| hun d | ||
022 | |a 1219-0608 | ||
040 | |a SZTE Egyetemi Kiadványok Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hun | ||
100 | 1 | |a Légrádi László | |
245 | 1 | 2 | |a A holisztikus nevelés |h [elektronikus dokumentum] / |c Légrádi László |
260 | |c 2003 | ||
300 | |a 152-156 | ||
490 | 0 | |a Módszertani közlemények |v 43 No. 4 | |
520 | 3 | |a A fegyelmezés a gyermek magatartását szabályozza, míg a nevelés föleg az erkölcsiséggel foglalkozik. A valódi intelligencia az erkölcsi törvények ismeretét és betartá- sának szándékát is tartalmazza. Meg kellene teremteni az erkölcsi alapelvekben való egységet az iskolákban. Az ember testből, lélekből és szellemből áll. A holisztikus nevelés azt jelenti, hogy az egész embert neveljük. A testi nevelésnek az egészséges életmód testi vonatkozásaival is foglalkozni kellene. Az értelmi nevelés három irányú: az értelem fejlesztése, az értélem védelme és a helyes gondolkodás. Az akarati nevelés: akaraterő növelése és ellenállás a rossznak. Az érzelmi nevelés: a pozitív érzések tanulása és negatív érzések elutasítása. Vágyaink lehetnek hétköznapiak, lényegesek és sorsdöntőek. A szellemi nevelés: ide tartozik az erkölcsi nevelés és a szellemi alkotásra való nevelés, a hit és képzelet gyakorlása. Az erkölcsi nevelés: az erkölcsi törvények tanítása és az erre való ránevelés. Vizsgálni kell azt is, hogy mire van szüksége annak, akit nevelni akarunk, és azt is, hogy milyen embert akarunk nevelni. | |
695 | |a Neveléstudomány | ||
856 | 4 | 0 | |u http://acta.bibl.u-szeged.hu/28605/1/modszertani_043_004_152-156.pdf |z Dokumentum-elérés |